ماژول ها

فروش داخلی

فروش به منزله قلب تپنده سازمان در ارائه محصول و به منزلۀ خط مقدم مواجهه با خریداران است و هر گونه کاستی و نقصی در روند کار این تیم می تواند اثرات منفی بر درآمدزایی سازمانها داشته باشد. بنابراین ثبت تمامی مراحل فرایند و اعمال کنترل های لازم در جهت استفاده بهینه مورد نیاز هر سازمانی است.

فروش صادرات

صادرات همواره از مهمترین مسایل موردنظر دست اندکاران و سیاستگزاران اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران بوده و توجه خاص در برنامه های اول و دوم و سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور را معطوف به خود داشته است. بنابراین با توجه به کاربرد زیاد فرایند به صورت سیستمی نیز بایستی تمام مراحل فرایند از جمله پروفرما، قرارداد و اینویس ثبت سیستمی و کنترل شوند.

فروش خدمات کارمزدی

یک شرکت تولیدی می تواند با توجه به ظرفیت تولیدی و مسایلی از قبیل انحصاری بودن روش تولید و صنعت، مواد اولیه را از مشتری دریافت کرده و محصول مورد نظر را تولید کند. یکی از مهمترین دغدغه ها در این روش تولید و فروش، کنترل مواد امانی نزد شرکت است. با استفاده از فرایند فروش خدمات کارمزدی، موجودی امانی به صورت دقیق تحت کنترل قرار می گیرد.

CRM

ارتباط صحیح با مشتریان و مدیریت آن همواره یکی از استراتژی ها و دغدغه های اصلی سازمان ها است. بنابراین وجود سیستمی که اطلاعات پایه مشتریان به صورت کامل در آن وجود داشته باشد و امکان ثبت و پیگیری اقدامات و وقایع فروش در آن وجود دارد الزامی است. در یک سیستم CRM، کاربران فروش، کارتابل وظایف دارند و به این ترتیب کنترل و پیگیری تمامی وقایع و پیگیریهای فروش به صورت سیستمی قابل انجام است.

خدمات پس از فروش

فرایند خدمات پس از فروش شامل تمامی خدمات و سرویس هایی می شود که مشتری پس از خرید محصول از فروشنده دریافت می کند. این خدمات می تواند مشمول گارانتی باشند. به این مفهوم که فروشنده به منظور اطمینان دادن به مشتری، برخی سرویس های دوره ای، تعمیر و نصب قطعه را در طی مدت مشخص به صورت رایگان برای مشتری انجام می دهد. امروزه خدمات پس از فروش برای صنایع مورد کاربرد بسیار حیاتی شده است به نحوی که افزایش فروش نیز در این گروه شرکت ها به سرویس مناسب خدمات پس از فروش وابستگی دارد. اطمینان مشتری از محصولات و سرویس های پشتیبانی منجر به ایجاد اعتماد و احتمال خریدهای آینده می شود. از این رو وجود سیستمی که تمامی مراحل خدمات پس از فروش را تحت کنترل داشته باشد و با ایجاد پایگاه داده از سطح سرویس های انجام شده، امکان تحلیل وضعیت موجود و بهبود خدمات انجام شده را ایجاد کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی ها و مزایا

موضوع تخفیفات در فروش

موضوع تخفیفات در فروش و نحوه محاسبه آن همواره از موضوعات مهم در سفارش فروش است. بمنظور افزایش فروش معمولا انواع مختلف تخفیف و پروموشن توسط تیم بازاریابی و فروش ارایه می شود که علاوه بر تنوع ممکن است برخی از آنها شامل فرمول های پیچیده محاسباتی باشند. تعریف انواع روش های تخفیف برای گروه های کالایی مختلف و مشتریان و محاسبات خودکار تخفیف در سفارش فروش از مزایای سیستم فروش سندپرداز است.

کنترل اعتبار مشتری

یکی از مسایل مهم در فروش بررسی این است که ایا مشتری اعتبار کافی برای خرید جدید را دارد؟ در صورتی که تعداد مشتریان زیاد باشد، بهتر است کنترل اعتبار مشتریان بر اساس مانده حساب، چک های پرداخت نشده و سایر عوامل به صورت سیستمی انجام شود تا امکان کنترل دقیق و صحیح اعتبار مشتریان برقرار گردد. این کنترل می تواند در هر یک از مراحل فروش مانند سفارش فروش، مجوز تحویل و یا حواله فروش باشد.

سهمیه فروش

ممکن است مشتریان و یا نمایندگان شرکت محدود به خرید مقدار مشخصی از محصولات باشند، با تعریف سهمیه فروش برای محصولات، مشتریان/نمایندگان می توان این موضوع را در مراحل فرایند فروش تحت کنترل داشت.

رزرو موجودی و موجودی قابل فروش

در سیستم های یکپارچه موجودی انبار محصول قابل رویت در فرم های فروش است. در صورتی که میزانی از موجودی انبار محصول برای سفارشات پیشین در نظر گرفته شده است، امکان رزرو موجودی و کنترل و مشاهده موجودی قابل فروش در سیستم وجود دارد.

تقسیط نمایندگان

یکی از مسائل حائز اهمیت در شرکت‌ها، خصوصا شرکت‌هایی با تراکش‌های مالی بالا، بهبود جریان نقدی شرکت می‌باشد. در شرکت‌هایی که معمولا مبلغ فاکتور بالا می‌باشد، دریافت چک مدت‌دار از مشتریان/نمایندگان به جای پرداخت نقدی امری مرسوم می‌باشد. تاریخ سر رسید چک‌ها و تاریخ وصول آن تاثیر بسزایی در بهبود جریان نقدی شرکت دارد. بنابراین وجود سیستمی که تاریخ پرداخت هر یک از چک‌ها و مبلغ آن را تعیین کند، برای مشتریان بدحساب جریمه تعیین می‌کند و مشتریان خوش حساب را پاداش دهد، به شرکت‌ها کمک قابل توجهی خواهد کرد.