ماژول های حوزه حسابداری مدیریت

بهای تمام شده واقعی
غیر عادی براساس استانداردهای تعريف شده درمهندسی
محصول محاسـبه می گردد. بهـاي تمـام شده به تفکیک
مواد، دستمزد و سربار محاسبه شده و انحرافات مصارف
مواد و دستمزد و سربار محاسبه می گردد و روش محاسبه، روش هزینه یابی مرحله ای می باشد.

بهای تمام شده برآوردی
به این موارد اشــاره کرد: تاثیر یا عــدم تاثیر قـسمتی از
هزینه های دستمزد و سربار، تغییر در آمار تولید، تغییر
ظرفیت واحـدهای تولیدی و بررسی انحرافـات ظرفیت،
تغییر در اطلاعات مهندسی محصول، تغییر در قیمت مواد
اولیه و تغییرنرخ ارز.

بودجه عملیاتی
هزینه در مراکز هزینه و میزان ظرفیت هر مرکز بر حسب
فعالیتهای آن مرکز پیش بینی و درج می گردد. استفـاده از بودجه دوره هـای قبل یا اطلاعات واقعـی دوره های قبل به
عنوان مبنای تهیه بودجه جاری ، با اعمال پارامترهای افزایش
یا کاهش، امکان پذیر می باشد.
ویژگی ها و مزایای ماژولهای حسابداری مدیریت
تنوع در روشهای محاسبه
امکان محاسبه قیمت تمام شده با سناریوهای مختلف محاسباتی برای ذینفعان متفاوت سازمان با انتظارات متفاوت مانند مدیران و حسابرسان
شناسایی صحیح عناصر و مراکز هزینه
شناسایی معین های هزینه ای دخیل در بهای تمام شده و مراکز هزینه مختلف مانند مراکز هزینه خدماتی ، پشتیبانی تولیدی، فروش و اداری
قابلیت تفکیک اجزای بهای تمام شده
امکان تفکیک اجزای بهای تمام شده محصولات و نیمه ساخته ها به مواد ، دستمزد و 10 عامل سرباری مختلف مثل انرژی ، تعمیر و نگهداری ، گاز و ...
یکپارچگی با S-ERP II
یکپارچگی با S-ERP II و سایر ماژولهای آن از جمله انبار، حسابداری انبار، حسابداری مالی وتولید و امکان استفاده مستقل از S-ERP II و دریافت اطلاعات ورودی از سایر سیستمها
مشتریان سیستم حسابداری مدیریت
تاریخ پروژه: ۱۳۸۶
شهر: شیرازشرکت زرین غزال تولید کننده بستنی و لبنیات با نامهای تجاری “دایتی” و “آپادا” می باشد.
پروژه پیاده سازی ERP در این شرکت از سال ۱۳۸۶ شروع و در سه فاز به بهره برداری کامل رسید. هم اکنون در شرکت زرین غزال تمامی
ماژول های S-ERP به بهره برداری کامل رسیده و در حال استفاده می باشند که شامل موارد زیر است:– حوزه مالی: حسابداری مالی، خزانه داری ، دارای ثابت، حسابداری خرید و فروش، حسابداری انبار
– حوزه مدیریت مالی و بهای تمام شد
– حوزه بازرگانی: روش داخلی، فروش خارجی (صادرات )، فروش نمایندگی، خرید داخلی، خرید خارجی ( سفارشات )، خرید خدمات پیمانکاری
– حوزه انبارها: انبارهای مواد اولیه، انبارهای ملزومات، انبار فنی و قطعات، انبار های محصول، انبار ضایعات
– حوزه منابع انسانی: احکام و پرسنلی، حقوق و دستمزد
– حوزه برنامه ریزی و تولید: مهندسی محصول( BOM , BOR , OPC , QP )، برنامه ریزی تولید، برنامه ریزی مواد، تغذیه خطوط، برنامه ریزی کیفیت، انبار پای کار،
سیستم کنترل تولید، ، سیستم کنترل کیفیت، انبار قرنطینه
– حوزه نگهداری و تعمیرات ( EM , PM , CBM , CM )تاریخ پروژه: ۱۳۸۷
شهر: تبریزشرکت صنایع کاشی تبریز از سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را آغاز نموده است و ظرفیت اولیه این شرکت ۱/۵ میلیون متر مربع در سال در تولید انواع کاشی دیواری بود که
طی سالهای اخیر با ظرفیت سالانه ۲/۵ میلیون متر مربع کاشی دیواری و ۳ میلیون متر مربع کاشی کف در حال فعالیت میباشد.
پروژه پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان ( S-ERP ) در این شرکت از شهریور ماه ۱۳۸۷ آغاز و طی چند فاز تمامی حوزه های مربوطه را در بر گرفت. شامل:– حوزه مالی: حسابداری مالی، خزانه داری، دارای ثابت، حسابداری خرید و فروش، حسابداری انبار
– حوزه مدیریت مالی: بهای تمام شده
– حوزه بازرگانی: فروش داخلی، فروش خارجی (صادرات )، فروش نمایندگی، خرید داخلی، خرید خارجی ( سفارشات )، خرید خدمات پیمانکاری
– حوزه انبارها: انبارهای مواد اولیه، انبارهای ملزومات، انبار فنی و قطعات، انبار های محصول، انبار ضایعات
– حوزه منابع انسانی: پرسنلی و احکام، حقوق و دستمزد
– حوزه برنامه ریزی: مهندسی محصول( BOM , BOR , OPC , QP )، برنامه ریزی تولید، برنامه ریزی مواد، تغذیه خطوط، برنامه ریزی کیفیت، انبار پای کار
– حوزه تولید: سیستم کنترل تولید، سیستم کنترل کیفیت، انبار قرنطینه
– حوزه فنی:سیستم نگهداری و تعمیرات ( EM , PM , CBM , CM )، انبار فنیگروه: مپنا
تاریخ پروژه: ۱۳۹۴شرکت مهندسین مشاور موننکو ایران در سال ۱۳۵۲ با سرمایه گذاری مشترک بین بخش خصوصی ایران و شرکت مهندسی مونترال از کشور کانادا تاسیس و فعالیت خود را
با تمرکز در صنعت برق ایران آغاز نمود.این شرکت عضو گروه مپنا بوده و این شرکت بر اساس رتبه بندی IMI-100، در بین ۴۰۰ شرکت برتر ایران قرار دارد.پروژه پیاده سازی و استقرار سیستم برنامه ریزی منابع سازمان شرکت موننکو سال ۱۳۹۴ توسط شرکت سندپرداز انجام و در حوزه های زیر به بهره برداری کامل رسید:
حسابداری مالی، خزانه داری، دارایی ثابت، انبارها، حسابداری انبار، پرسنلی و احکام، حقوق و دستمزد، خرید داخلی، خرید خارجی، سیستم بهای تمام شدهبا توجه به اینکه این شرکت خدمات محور می باشد، سیستم بهای تمام شده بر مبنای فعالیت (ABC Costing ) در این شرکت پیاده سازی شده و چندین سال است که در حال
استفاده بوده و ابزار موثری در جهت کمک به تصمیم گیری به مدیران سازمان بوده است.قابل توجه است که اکثر شرکتهای گروه مپنا به صورت سازمانی از ERP خارجی ( SAP ERP) استفاده میکنند. شرکت سندپرداز با ارائه سیستم قابل قبول و با فرایندهای
بومی شده توانسته نظر مدیران مجموعه را طوری تامین نماید که این شرکت را از خرید SAP و صرف هزینه های گزاف بی نیاز سازد.