مدیریت زنجیره تامین

...

سیستم های

مدیریت زنجیره تامین

خرید داخلی

تامین کالا خصوصا در شرکت های تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است تا به این ترتیب تامین اقلام مورد نیاز شرکت خصوصا مواد اولیه با کیفیت در زمان مناسب حاصل شود. تطابق فرآیند با روال های داخلی شرکت و آیین نامه خرید، مدیرت درخواست های خرید، مدیریت و کنترل استعلام، مدیریت تنخواه گردان، مدیریت بارنامه های حمل، ارتباط با انبار...

بیشتر

خرید خدمت

فرآیند خرید خدمات بدلیل کنترل خدمات انجام شده در داخل و یا خارج شرکت و خصوصا قطعات تحویلی به پیمانکار مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند با درخواست خرید خدمات توسط واحد برنامه ریزی آغاز می شود. در این مرحله امکان تفکیک نحوه انجام خدمات در داخل سازمان یا توسط پیمانکار بیرونی وجود دارد. کنترل های لازم در خصوص...

بیشتر

سفارشات خارجی

سیستم حسابداری خرید متولی حسابداری بهای تمام شده خرید می باشد. برای هر خرید اعم از داخلی و خارجی ، عملیات در فرآیند خرید ثبت می شود و عبارت است از مبلغی که برای کالا پرداخت شده و هزینه هایی که برای تأمین آن کالا پرداخت شده است. در خرید خارجی موضوع کمی مفصل تر بوده زیرا هزینه های حمل...

بیشتر

پیمانکاری

ممکن است سازمان بدلایل متفاوت از جمله افزایش ظرفیت تولید و یا نبود تجهیزات مورد نیاز، برخی از فرآیندهای تولید خود را به شرکت های واسطه برون سپاری کند. مواد اولیه پیمانکار ممکن است توسط شرکت و یا پیمانکار تامین شود. در صورتی که مواد اولیه توسط پیمانکار تامین شود، کالایی که از پیمانکار دریافت می شود کالای خریداری شده...

بیشتر

ارزیابی تامین کنندگان

ارزیابی، رتبه بندی و انتخاب صحیح تامین کنندگان سازمان نه تنها به عنوان عاملی مهم در کسب سود تلقی می شود که بعنوان عاملی اثرگذار در کیفیت تولید محصول، ارائه خدمات و انجام فعالیت های بازرگانی مورد توجه است. در سال های اخیر انتخاب تأمین کننده مناسب در زنجیره تأمین به یک موضوع استراتژیک تبدیل شده است با این حال...

بیشتر

مدیریت انبارها

مدیریت فرایندهای انبار در قالب انبارهای مواد اولیه، محصول، انبارهای پای کار تولید، و سایر انواع انبار در بستر سیستم های یکپارچه سندپرداز امکان پذیر است. ردیابی کالا بر اساس سریال و سری ساخت از جمله مسائلی است که سیستم مدیریت انبار سندپرداز برای آن راهکارهای لازم را پیش بینی کرده است. بر همین اساس میتوانید برنامه ریزی های لازم...

بیشتر

مدیریت زنجیره تامین

حوزه مدیریت اداری و منابع انسانی سندپرداز شامل سیستم های خـرید داخلـی، سفارشـات خارجی، خرید خدمات، پیمانکاری، ارزیابی تامین کنندگان و مدیریت انبارها می باشد. مدیریت انواع فرآیندهای خرید کالا و خدمات، فرآیندهای خرید خارجی، سفارشات، استعلام گیری و همچنین ارزیابی تامین کنندگان و سایر فرآیندهای مرتبط با این حوزه در کنار مدیریت درست موجودی ها و انبارها از جمله توانمندی ها و امکانات مجموعه نرم افزارهای حوزه مدیریت زنجیره تامین سندپرداز می باشد. با بهره گیری از این سیستم ها قابلیت تعریف فرآیندهای دقیق جهت مدیریت تامین موجودی کالا و یا خدمات فراهم می شود، خروجی این فرآیندها منجر به کاهش هزینه و زمان خرید، تامین و نگهداری موجودی ها می شود بعلاوه اینکه در صورت بهره گیری از سیستم های مرتبط با مدیریت کیفیت، امکان اعمال کنترل کیفی در حین فرآیندهای این حوزه نیز فراهم خواهد بود. بهره گیری از این سیستم ها در سازمان های بزرگ چابکی، مدیریت دقیق و کاهش هزینه های تامین و نگهداری موجودی را به ارمغان خواهد آورد.

افزونه های

مدیریت زنجیره تامین

  • ارتباط سیستم های سندپرداز با سامانه جامع تجارت ایران - وزارت صمت
  • باسکول
  • سیستم کنترل کیفیت
  • سیستم مدیریت پیام
  • سیستم پیگیری

ارتباط سیستم های سندپرداز با سامانه جامع تجارت ایران - وزارت صمت

سامانه جامع تجارت با هدف ایجاد دولت الکترونیک، کاهش فساد اقتصادی در کسب و کار ها ، یکپارچه سازی فرآیند تجارت در کشور ، شفافیت سازی تجاری ، نظارت بر زنجیره صادرات و واردات کشور، جلوگیری از قاچاق کالا و جلوگیری از احتکار کالا راه اندازی شده است. این سامانه به عنوان درگاهی یکپارچه، ارتباط فعالان اقتصادی را اعم از واردکنندگان و تولیدکنندگان با سازمان ها و دستگاه‌های ذیربط در امر تجارت را کنترل می‌کند. بنابراین فرآیند تولید و واردات کالا و وارد شدن آن به چرخه توزیع و فروش در «سامانه جامع تجارت» ثبت و بوسیله وزارت صنعت و معدن...

بیشتر

باسکول

درمراحل مختلف زنجیره لجستیک تولید کالا، شامل فرآیندهای ورود مواد اولیه، انبارش کالا، فرآیندهای تولید و فرآیند عرضه محصولات نقاطی وجود دارند که نیاز به اندازه گیری وزن کالا یا یک محموله از کالاها می باشد اگر محموله بر روی یک حمل کننده مانند کامیون، تریلر باشد، به دلیل نیاز به محاسبه وزن خالص از باسکول دوتوزینه استفاده می شود و اگر محموله بر روی هیچ حاملی نباشد نوع توزین تک توزینه می باشد. در این حالت، اطلاعات دریافتی از باسکول که همان وزن محموله می باشد یک دیتای مهم در ERP  سندپرداز می باشد که مورد استفاده...

بیشتر

سیستم کنترل کیفیت

فرایند کنترل کیفیت خصوصا در شرکت های تولیدی یکی از ارکان مهم در جهت کاهش هزینه های تمام شده محصول تولیدی است. کنترل صحیح اقلام ورودی و جلوگیری از ورود اقلام نامرغوب، کنترل کیفی حین تولید و اطمینان از تولید محصول مرغوب جهت تحویل به عملیات بعدی و کنترل کیفی محصول نهایی جهت تحویل به انبار محصول، بایستی به صورت دقیق و سیستمی انجام گیرد. از اینرو سیستم جدید کنترل کیفی شرکت سندپرداز، به صورت خاص، همه جانبه و مطابق استاندارد به اطلاعات پایه و فرایندهای کنترل کیفی می پردازد.

بیشتر

سیستم مدیریت پیام

یک سیستم نرم افزاری ERP مانند سیستم سندپرداز این قابلیت رادارد تا بتواند کلیه اطلاعاتی که ذینفعان سازمان نیاز دارند را  با استفاده از پیامک و یا بااستفاده از پیام الکترونیکی ارسال نماید . حالنی را در نظر بگبربم که کالای خریداری شده وارد انبار قرنطینه شرکت گردیده است و پس از اجرای فرآیندکنترل کیفیت مواد ورودی ، قرار است تا میزان و تعدادکالاهای تایید شده که رسیدخرید میشوند  برای صدور فاکتور به تامین کننده ارسال گردد . در این حالت افزونه مدیریت پیام بهترین راهکار برای تحقق این هدف می باشد ، زیرا به محض صدور رسید قطعی خرید...

بیشتر

سیستم پیگیری

یکی از دغدغه های مدیران در یک سازمان بزرگ پیگیری مواردی است که به واحدهای مختلف ارجاع شده است خصوصا این نیاز در سازمان های بزرگ حادتر است. گرچه سیستم های فرایندی (ERP) تقریبا تمام فعالیت های سازمان را تحت پوشش قرار می دهد ولی تمرکز این سیستم ها روی فعالیت های مهم است که یا اثر مالی دارد یا اثر برنامه ریزی یا اثر بهای تمام شده ای. لذا فعالیت های خارج از این حوزه در فعالیت های مرتبط با ERP پایش و مدیریت نمی شود. مثلا فعالیت هایی از قبیل تماس های مکرر یا نامه نگاری ها یا مذاکراتی...

بیشتر

آیا آماده حرکت به سمت تحول دیجیتال هستید؟