حسابداری دارایی ثابت
وظیفه ی صدور اسناد حسابداری به دلیل خرید دارایی ثابت ، بهره برداری ، نقل و انتقال دارایی ثابت بین واحدهای مختلف و استهلاک و کنارگذاری دارایی ثابت در سیستم حسابداری دارایی ثابت انجام میشود.
- امکانات حسابداری دارایی:
- صدور خودکار و همچنین دستی شماره پلاک اموال
- اجرای ماده ۱۴۹ قانون مالیاتها
- امکان اصلاح بهای تمام شده دارایی درتاریخهای اجرای متفاوت
- انتقال تمامی اطلاعات از سیستم انبار با قابلیت فیلتر نمودن آن بسته به نیاز کاربر
- اطلاعات مربوط به بیمه دارایی
- گروه بندی داراییها
- مرور دارایی از سطح گروه به پایینترین سطح
- کارت دارایی و گزارش داراییهای ثابت مشهود
- امکان کاهش خودکار دارایی ها پس از دریافت اطلاعات کاهش از سیستم انبار
- امکان تعریف خودکار تفصیل برای هر کالا
- امکان تعریف گروه های مختلف دارایی و اعمال تنظیمات سند زنی خودکار هر طبقه بسته به نیاز کاربر
- مکانیزه سازی کل فرایند از مرحله خرید اموال تا استهلاک و کاهش دارایی، همچنین قابلیت صدور خودکار تمامی اسناد حسابداری
- تعریف اختصاصی آرتیکل های سندهای حسابداری و روش سند خوردن اسناد خودکار توسط مدیر سیستم
- امکان امکان تغییر وضعیت موردی و گروهی اموال (کنارگذاری، فعال و ...)
- امکان معرفی انواع وضعیت جهت اموال
- امکان معرفی محل استقرار جهت تغییر وضعیت استقرار دارایی بصورت خطی و درختی
- امکان تعیین شماره مجوز جهت تغییر وضعیت اموال
- امکان گروهبندی داراییها بصورت درختی
- گزارش اقلام خروجی و سایر گزارشهای مربوطه
- گزارش تفصیلی کارت دارایی و کارت تجمیعی روی گروه دارایی
- گزارش داراییهای ثابت مشهود
- گزارش کارت دارایی
- گزارشهای تجمیعی و تفصیلی استهلاک اموال
- گزارش بیمه داراییها
- گزارشهای مربوط به ماده ۱۵۱
- گزارشهای ریالی و آماری مربوط به محاسبات مربوط به اموال، مستحثدات و استهلاک مربوط به آنها بصورت تجمیعی و تفصیلی
- صدور خودکار سند استهلاک
- صدور خودکار سند فروش دارایی ثابت