فرایند خرید عمومی

امروزه با گسترش شبکه‏ های توزیع و فروش کالا، تنوع تأمین کنندگان داخلی، نیاز به کاهش هزینه های انبارداری و نیاز به تأمین به موقع کالا، دستیابی به مناسب ترین منابع خرید و برگزاری مناقصات و استعلام بها، اصلی ترین نیاز و دغدغه‏ های سازمانهای بزرگ و پیشرو می‏باشد.

ثبت درخواست خرید در زمان درست و مقدار درست، مدیریت تامین کنندگان و پیگیری پروسه خرید و ورود کالا، کنترل محموله های ورودی و در نهایت قیمتگذاری خرید و افزایش موجودی مقداری و ریالی کالا از طریق فرایندهای خرید و تامین انجام می شود. اعمال آیین نامه های خرید و ثبت و کنترل استعلام های خرید کاملا در سیستم قابل اجرا است. همچنین کنترل تنخواه گردان های خرید و کنترل موجودی کالای تامین شده توسط آنها، بواسطه سیستم انجام می شود.


امکانات سیستم خرید عمومی:

  • ثبت سفارش خرید و تعیین اطلاعات خرید
  • ثبت اعلامیه ارسال و تعیین زمان رسیدن محموله های خرید


ویژگی های عمومی:

  • ثبت فاکتور های خرید
  • ثبت دستی و خودکار اضافات و کسورات
  • نرخ گذاری خودکار رسید های انبار بر اساس نرخ خرید
  • پوشش کامل ارزش افزوده
  • ارائه گزارش فصلی خرید
  • ساخت فایل الکترونیکی ماده ۱۶۹ خرید
  • صدور سند خودکار سند حسابداری خرید
  • ثبت کلیه هزینه های خرید و محاسبه بهای تمام شده خرید
  • اتصال online به سیستمهای حسابداری مالی و دریافت و پرداخت و کنترل همزمان پرداختها و پیش پرداختها و سایر اجزای فرایند
  • اختصاصی نمودن شرح آرتیکلهای سندهای خودکار به سلیقه کاربر توسط مدیر سیستم


گزارشات:

  • گزارشات روند مقداری و ریالی خرید از تامین کنندگان
  • گزارش وضعیت کیفی محموله های خرید به تفکیک تامین کنندگان
  • گزارش‌های‌ پیگیری از تمام مراحل خرید