فرایند خرید عمومی
امروزه با گسترش شبکه های توزیع و فروش کالا، تنوع تأمین کنندگان داخلی، نیاز به کاهش هزینه های انبارداری و نیاز به تأمین به موقع کالا، دستیابی به مناسب ترین منابع خرید و برگزاری مناقصات و استعلام بها، اصلی ترین نیاز و دغدغه های سازمانهای بزرگ و پیشرو میباشد.
ثبت درخواست خرید در زمان درست و مقدار درست، مدیریت تامین کنندگان و پیگیری پروسه خرید و ورود کالا، کنترل محموله های ورودی و در نهایت قیمتگذاری خرید و افزایش موجودی مقداری و ریالی کالا از طریق فرایندهای خرید و تامین انجام می شود. اعمال آیین نامه های خرید و ثبت و کنترل استعلام های خرید کاملا در سیستم قابل اجرا است. همچنین کنترل تنخواه گردان های خرید و کنترل موجودی کالای تامین شده توسط آنها، بواسطه سیستم انجام می شود.
امکانات سیستم خرید عمومی:
- ثبت سفارش خرید و تعیین اطلاعات خرید
- ثبت اعلامیه ارسال و تعیین زمان رسیدن محموله های خرید
ویژگی های عمومی:
- ثبت فاکتور های خرید
- ثبت دستی و خودکار اضافات و کسورات
- نرخ گذاری خودکار رسید های انبار بر اساس نرخ خرید
- پوشش کامل ارزش افزوده
- ارائه گزارش فصلی خرید
- ساخت فایل الکترونیکی ماده ۱۶۹ خرید
- صدور سند خودکار سند حسابداری خرید
- ثبت کلیه هزینه های خرید و محاسبه بهای تمام شده خرید
- اتصال online به سیستمهای حسابداری مالی و دریافت و پرداخت و کنترل همزمان پرداختها و پیش پرداختها و سایر اجزای فرایند
- اختصاصی نمودن شرح آرتیکلهای سندهای خودکار به سلیقه کاربر توسط مدیر سیستم
گزارشات:
- گزارشات روند مقداری و ریالی خرید از تامین کنندگان
- گزارش وضعیت کیفی محموله های خرید به تفکیک تامین کنندگان
- گزارشهای پیگیری از تمام مراحل خرید