فرایند فروش قراردادی

یکی از فرایندهای متداول فروش خصوصاً در شرکت‏های تولیدی و تولید انبوه، انعقاد قراردادهای طولانی مدت (معمولاً یک ساله) با مشتریان است. غالبا طی برنامه‏ های سالیانه، مشتریان شناسایی و از طریق قراردادهای فروش، تفاهمات فروش محقق می شود. شناسایی قراردادهای فروش، تعیین مفاد قرارداد، تعیین برنامه های ارسال و کنترل تحویل طبق برنامه از موارد مهم فرایند است. از موضوعات مهم قرادادها، ثبت و کنترل الحاقیه های قرارداد های فروش است. تغییر در تاریخ اعتبار، تغییر در نرخ و یا مقدار قرارداد، از جمله تغییرات رایج در قراردادهای فروش است که به صورت کامل در فرایند دیده شده است.





امکانات سیستم فروش قراردادی:




اطلاعات پایه

  • تعریف قراردادها
  • بانک اطلاعاتی مشتریان
  • اطلاعات کامل مشتری ( اطلاعات هویتی ، اطلاعات تجاری، اطلاعات تماس ، اطلاعات مورد نیاز دارایی و .. )
  • امکان تعریف فیلدهای اختصاصی برای مشتریان
  • طبقه بندی نمایندگان
  • استفاده از کدینگ مشترک با امور مالی
  • غیر فعال کردن مشتری و ایجاد لیست سیاه مشتریان
  • شناسنامه کامل محصول
  • استفاده از دو واحد مجزا با امکان تبدیل
  • امکان الصاق تصویر و مستندات فنی محصول
  • امکان گروه بندی درختی محصولات


نرخ گذاری کالا

  • نرخ گذاری کامل توسط سیستم بر اساس گروه محصول/گروه مشتری/نوع دریافت و . . .


فرایند فروش قراردادی

  • ثبت قرارداد فروش
  • ثبت برنامه ارسال
  • ثبت سفارش فروش
  • ثبت مجوز تحویل فروش
  • ثبت حواله فروش از انبار
  • ثبت فاکتور فروش
  • شناسایی روشهای پرداخت ( نقدی / اعتباری/ مدت دار و ... )
  • آدرس بار انداز، نوع حمل، وزن و نوع بسته بندی
  • محاسبات اضافات، تخفیفات و سایر کسورات توسط سیستم


ویژگی های عمومی

  • مشاهده موجودی فیزیکی انبار محصول
  • تفکیک موجودی فیزیکی و موجودی قابل فروش
  • صدور فاکتور فروش با انواع تخفیفات و اضافات و کسورات فاکتور
  • صدور سندحسابداری خودکار در سیستم حسابداری
  • تهیه فایل الکترونیکی ماده ۱۶۹ ( گزارش خرید و فروش فصل )
  • امکان صدور اختصاصی فرم چاپی برای فاکتور
  • جلوگیری از صدور فاکتور مجدد


گزارشات

  • گزارش حواله های فاکتور نشده
  • گزارش روند مقداری و ریالی فروش در دوره به تفکیک محصول و ویژگی های محصول، مشتری و گروه مشتریان
  • گزارش پیگیری فروش