مدیریت خدمات پس از فروش شامل سیستم های زیر می باشد:

  • نصب
  • تعمیرات
  • گارانتی

در برخی صنایع پس از فروش کالا برخی خدمات در قالب گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتری نهایی ارایه می شود به این مفهوم که فروشنده به منظور اطمینان دادن به مشتری، برخی سرویس های دوره ای، تعمیر و نصب قطعه را در طی مدت مشخص به صورت رایگان برای مشتری انجام می دهد. ممکن است برخی خدمات نیز در دوره گارانتی و یا پس از آن مشمول هزینه باشند. در راستای تامین رضایت مشتریان کلیه این خدمات توسط سازمان و یا نمایندگان خدمات ارایه می شوند. سندپرداز تمامی مراحل خدمات پس از فروش را تحت پوشش قرارداده و با استفاده از این سیستم انجام کلیه فعالیت ها تحت کنترل بوده و در نهایت اطلاعات ارزشمندی از سرویس های انجام شده به جهت تحلیل وضعیت موجود و بهبود آن در اختیار مدیران سازمان خواهد بود.

ردیابی دقیق محصولات و یا قطعات شامل گارانتی

محصولاتی که شامل خدمات پس از فروش هستند شامل دو دسته کلی تولید داخلی و یا بازرگانی می شوند قطعات و یا محصولات دارای گارانتی از طریق سریال قابلیت ردیابی پیدا میکنند. در صورتی که محصول داخل سازمان تولید می شود امکان ردیابی قطعات در جریان فرآیند تولید وجود داشته و با اعلام و رفع مشکلات احتمالی احتمال بروز خطا کاهش پیدا می کند. در خصوص محصولات بازرگانی نیز سریال کالا عاملی جهت کنترل فرآیند خدمات پس از فروش می باشد.

ارتباط آنلاین و سیستماتیک با نمایندگان خدمات پس از فروش

از طریق افزونه سامانه نمایندگان (وب اپلیکیشن) امکان برقراری ارتباط سازمان با نمایندگان به صورت برخط وجود دارد، در این سامانه طیف وسیعی از خدمات و امکانات گردآوری شده تا ارتباطی موثر بین سازمان و نمایندگان و شعب ارایه دهنده خدمات پس از فروش، جهت ارتقا سطح کیفیت خدمات فراهم گردد.

سازمان خدمات پس از فروش فرآیند محور

از طریق پوشش کلیه فرآیندهای خدمات پس از فروش در سطح سازمان و نمایندگی ها (با بهره گیری از افزونه سامانه نمایندگان - وب اپلیکیشن)، کلیه فعالیت های انجام گرفته ثبت، ضبط و نگهداری می شوند و از این طریق امکان گزارشگیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات جهت تصمیم گیری مدیران فراهم می گردد.

گارانتی و وارانتی

فرآیند گارانتی و وارانتی به صورت همزمان در سندپرداز پوشش داده شده و از این طریق نظام ارجاع کار، اعلام نیاز قطعات، اعلام هزینه تعمیرات، تشخیص اصالت گارانتی، استعلام پوشش گارانتی، کنترل نحوه ارایه خدمات و سایر نیازمندی های این حوزه تحت پوشش قرار گرفته است.

گزارشات جامع و چندوجهی

گزارشات سیستم خدمات پس از فروش به نحوی ارایه شده است تا ضمن ارایه اطلاعات دقیق و بهنگام از انجام فعالیت ها، امکان کنترل و رصد جزییات فرآیند خدمات پس از فروش را نیز فراهم آورد.

رضایت سنجی مشتریان

برقراری و ثبت اطلاعات تماس رضایت سنجی نحوه ارایه خدمات در جهت پیگیری وضعیت انجام و میزان مطلوبیت سطح خدمات انجام شده و ارایه گزارشات مدیریتی.

سرویس پیامکی جهت استعلام و فعال سازی دوره گارانتی محصولات

با ارسال پیامک حاوی شماره سریال محصول به سرشماره اعلام شده در کارت ضمانت توسط مصرف کننده و یا عاملین خدمات پس از فروش، ضمانت نامه محصول به صورت خودکار فعال شده و دوره گارانتی برای محصول محاسبه می شود.


  • صدور کارت گارانتی برای محصولات و یا قطعات تحت پوشش گارانتی
  • تعیین تاریخ شروع دوره گارانتی شامل:
    • تاریخ تولید محصول
    • تاریخ فروش محصول و خروج از انبار محصول
    • تاریخ صدور فاکتور فروش به مصرف کننده نهایی
    • تاریخ نصب اولیه و یا فعال کردن دوره گارانتی توسط نماینده خدمات پس از فروش
  • تعیین مدت زمان دوره گارانتی محصول و یا قطعات داخلی محصول
  • تعیین زمان شروع و پایان گارانتی قطعات برای هر یک سریال های محصول فروش رفته و امکان کنترل آن در فرآیند
  • امکان اخذ گزارش از مقدار باقی مانده دوره گارانتی
  • سرویس پیامکی جهت استعلام و فعال سازی دوره گارانتی محصول
  • تعیین اطلاعات تکمیلی سریال تحت گارانتی شامل تاریخ شروع گارانتی، تاریخ پایان گارانتی، مشتری و تاریخ فروش
  • تعیین نوع سرویس و خدمات (نصب، تعمیر، نگهداری و تعمیر دوره ای و ...)
  • ثبت و نگهداری اطلاعات مصرف کننده محصول
  • ثبت درخواست مشتری
  • گزارش خدمات و مصرف قطعات با تفکیک موارد دارای گانتی و فاقد گارانتی
  • گزارش میزان رضایت مشتری از سرویس های انجام شده
  • نگهداری سوابق محصولات تحت گارانتي و خدمات رايگان پس از فروش
  • نگهداری سابقه مشتري و سرويس‌كاران
  • شناسایی کارشناسان، تعمیرگاه ها و شعب
  • زیر افرآیند انتقال موجودی به انبار خدمات پس از فروش به تفکیک هر یک از تفصیل کارشناس/تعمیرگاه/شعب
  • امکان مشاهده موجودی لحظه ای نزد کارشناس/تعمیرگاه/شعب
  • صدور فاکتور خدمات و مواد مصرفی بدون گارانتی و تعیین درآمدهای حاصل از خدمات انجام شده
  • تایید سرویس ها و اقلام مصرفی با گارانتی
  • ارجاع کار به شعب و یا نمایندگی ها جهت ارایه خدمات گارانتی/ بدون گارانتی
  • ثبت گزارش کار خدمات ارایه شده توسط شعب یا نمایندگان
  • ثبت درخواست قطعه توسط واحدهای ارایه دهنده خدمات جهت بررسی و تامین توسط سازمان
  • فرآیند بررسی درخواست قطعه، خرید و تامین و ارسال قطعه به واحد ارایه دهنده خدمات
  • امکان اخذ گزارش موجودی قطعات نزد هر یک از واحدهای خدمات پس از فروش
  • بررسی و تایید خدمات گارانتی انجام شده، جهت ارسال به واحد مالی و پیگیری فرآیند پرداخت اجرت به شعب/نمایندگان
  • محاسبه هزینه اجرت خدمات انجام شده و یا قطعات مصرف شده شامل گارانتی توسط سازمان و پرداخت به شعب یا نمایندگان خدمات پس از فروش
  • صدور فاکتور جهت پرداخت اجرت خدمات گارانتی شده توسط سازمان به واحد ارایه دهنده خدمات پس از فروش
  • کنترل و بررسی سیستماتیک خدمات وارانتی انجام شده (خدمات شامل هزینه برای مصرف کننده) جهت اعمال نرخ و اجرت مصوب
  • امکان پیگیری وضعیت و سطح کار انجام شده و رضایت سنجی از مصرف کنندگان (Happy Call)

افزونه های

سیستم مدیریت خدمات پس از فروش

  • سیستم خدمات پس از فروش سندپرداز
  • سیستم مدیریت پیام
  • سامانه نمایندگان خدمات پس از فروش (وب اپلیکیشن)
  • ارتباط سیستم های سندپرداز با سامانه جامع تجارت ایران - وزارت صمت
  • سیستم پیگیری

سیستم خدمات پس از فروش سندپرداز

در برخی صنایع پس از فروش کالا برخی خدمات در قالب گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتری نهایی ارایه می شود به این مفهوم که فروشنده به منظور اطمینان دادن به مشتری، برخی سرویس های دوره ای، تعمیر و نصب قطعه را در طی مدت مشخص به صورت رایگان برای مشتری انجام می دهد. ممکن است برخی خدمات نیز در دوره گارانتی و یا پس از آن مشمول هزینه باشند. در راستای تامین رضایت مشتریان کلیه این خدمات توسط سازمان و یا نمایندگان خدمات ارایه می شوند. سندپرداز تمامی مراحل خدمات پس از فروش را تحت پوشش...

بیشتر

سیستم مدیریت پیام

یک سیستم نرم افزاری ERP مانند سیستم سندپرداز این قابلیت رادارد تا بتواند کلیه اطلاعاتی که ذینفعان سازمان نیاز دارند را  با استفاده از پیامک و یا بااستفاده از پیام الکترونیکی ارسال نماید . حالنی را در نظر بگبربم که کالای خریداری شده وارد انبار قرنطینه شرکت گردیده است و پس از اجرای فرآیندکنترل کیفیت مواد ورودی ، قرار است تا میزان و تعدادکالاهای تایید شده که رسیدخرید میشوند  برای صدور فاکتور به تامین کننده ارسال گردد . در این حالت افزونه مدیریت پیام بهترین راهکار برای تحقق این هدف می باشد ، زیرا به محض صدور رسید قطعی خرید...

بیشتر

سامانه نمایندگان خدمات پس از فروش (وب اپلیکیشن)

در برخی صنایع پس از فروش کالا برخی خدمات در قالب گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتری نهایی ارایه می شود به این مفهوم که فروشنده به منظور اطمینان دادن به مشتری، برخی سرویس های دوره ای، تعمیر و نصب قطعه را در طی مدت مشخص به صورت رایگان برای مشتری انجام می دهد. ممکن است برخی خدمات نیز در دوره گارانتی و یا پس از آن مشمول هزینه باشند. در راستای تامین رضایت مشتریان کلیه این خدمات توسط سازمان و یا نمایندگان خدمات ارایه می شوند. سندپرداز فرآیند خدمات پس از فروش را در قالب سیستم خدمات...

بیشتر

ارتباط سیستم های سندپرداز با سامانه جامع تجارت ایران - وزارت صمت

سامانه جامع تجارت با هدف ایجاد دولت الکترونیک، کاهش فساد اقتصادی در کسب و کار ها ، یکپارچه سازی فرآیند تجارت در کشور ، شفافیت سازی تجاری ، نظارت بر زنجیره صادرات و واردات کشور، جلوگیری از قاچاق کالا و جلوگیری از احتکار کالا راه اندازی شده است. این سامانه به عنوان درگاهی یکپارچه، ارتباط فعالان اقتصادی را اعم از واردکنندگان و تولیدکنندگان با سازمان ها و دستگاه‌های ذیربط در امر تجارت را کنترل می‌کند. بنابراین فرآیند تولید و واردات کالا و وارد شدن آن به چرخه توزیع و فروش در «سامانه جامع تجارت» ثبت و بوسیله وزارت صنعت و معدن...

بیشتر

سیستم پیگیری

یکی از دغدغه های مدیران در یک سازمان بزرگ پیگیری مواردی است که به واحدهای مختلف ارجاع شده است خصوصا این نیاز در سازمان های بزرگ حادتر است. گرچه سیستم های فرایندی (ERP) تقریبا تمام فعالیت های سازمان را تحت پوشش قرار می دهد ولی تمرکز این سیستم ها روی فعالیت های مهم است که یا اثر مالی دارد یا اثر برنامه ریزی یا اثر بهای تمام شده ای. لذا فعالیت های خارج از این حوزه در فعالیت های مرتبط با ERP پایش و مدیریت نمی شود. مثلا فعالیت هایی از قبیل تماس های مکرر یا نامه نگاری ها یا مذاکراتی...

بیشتر

آیا آماده حرکت به سمت تحول دیجیتال هستید؟