تعمیرات اضطراری Emergency Maintenance شامل خرابی هایی است که جهت اصلاح آنها باید اقدام فوری صورت پذیرد. اقدام فوری نیازمند آمادگی سیستمی و موجودی ابزار و قطعات و نیز امکان مدیریت دانش و استفاده از سوابق گذشته برای یافتن علت خرابی و راهکار و روش برطرف کردن آن می باشد.
- شناسایی تجهیزات
- تعریف سطوح تجهیزات (تاکسونومی)
- طبقه بندی درختی تجهیزات
- محل های استقرار
- معرفی تجهیزات
- ساختار درختی تجهیزات
- وضعیت تجهیز(مرکز هزینه ، محل استقرار،تحویل گیرنده ،...) به همراه آرشیو وضعیت های قبل
- بیمه تجهیزات
- اولویت تجهیزات ( خروجی اولویت بندی آنالیز VEIN با امکان تعریف پارامترهای محاسبه و ضریب هر پارامتر، آرشیو مقادیر پارامترها برای هر تجهیز )
- مستندات فنی تجهیزات( با امکان طبقه بندی مستندات)
- BOM تجهیز که جهت مدیریت قطعات یدکی استفاده می گردد.
- تخصص ها
- گروه بندی تخصص ها
- معرفی تخصص ها
- بانک اطلاعات خرابی ها
- حالات خرابی
- علت خرابی
- فعالیت های نگهداری و تعمیرات
- فرآیند تعمیر اضطراری شامل:کلیه اقدامات فرآیند شامل ثبت درخواست تعمیر، دستور تعمیر و گزارش تعمیر بر روی تجهیز اصلی و یا زیر تجهیز به همراه تمامی اطلاعات تکمیلی مورد نیاز مانند تخصص و پرسنل استفاده شده، مواد مصرفی، زمان صرف شده
افزونه های
سیستم تعمیرات اضطراری (EM)
- اعلان خرابی به صورت On Line
اعلان خرابی به صورت On Line
سیستم نگهداری و تعمیرات معمولا در خطوط تولید کارخانجات، معادن، ساختمان های بزرگ و مال ها کاربرد دارد و متصدی مربوط باید ضمن مراجعه حضوری با استفاده از فرم های کاغذی یا به صورت تلفنی موضوع را به بخش تعمیرات اعلان نماید تا ضمن ثبت در سیستم و مشاهده سوابق دستگاه، کارشناس مزبور به محل اعزام گردد.
بیشتر