سیستم حسابداری کانون تمرکز و تجمیع اطلاعات مالی سازمان

در سازمان ها به دلایل بسیار، روزانه فعالیت های مختلف مالی انجام می شود، و این فعالیت های مالی بسته به نیاز و کارکرد وجودی خود در واحدهای مالی، انبار، خرید، فروش، اموال، منابع انسانی و سایر بخش های سازمان به انجام می رسند طبیعی است که ثبت و نگهداری اطلاعات صحیح و به موقع در سیستم حسابداری دغدغه جدی هر سازمان خواهد بود، علاوه بر این ایجاد سیستمی جهت کنترل داخلی منجر به ایجاد اطمینان خاطر از درستی اطلاعات مالی ثبت شده می گردد. با استفاده از سیستم های یکپارچه سند پرداز تمامی فعالیت ها در زیر سیستم ها انجام شده و به طور اتوماتیک اثر مالی آن ها در دفاتر حسابداری منعکس می گردد.

یکپارچگی اطلاعات مالی

با استفاده از ERP سند پرداز بیش از ۸۰ درصد اسناد حسابداری توسط سیستم کنترل و به صورت اتوماتیک ثبت میگردند، با توجه به این موضوع به راحتی میتوان به مدیریت اطلاعات مالی .و بهره برداری از اطلاعات ثبت شده در سیستم پرداخت. انعطاف پذیری و تطبیق پذیری سندزنی با نیاز سازمان و صنعت آن از نکات قابل توجه در این حوزه می باشد.

گزارشگری مالی به ذینفعان درون و برون سازمانی

تنوع گزارشات موجود در سیستم حسابداری و قدرت تحلیلی که در اختیار قرار می دهد پاسخگوی نیاز مدیران جهت دسترسی به اطلاعات صحیح و به موقع می باشد. طیف متنوعی از گزارشات قانونی و گزارشات مالی در سیستم حسابداری مالی سند پرداز در اختیار خواهد بود.

پوشش کامل مالیات بر ارزش افزوده و گزارش خرید و فروش فصلی (ماده ۱۶۹)

سیستم حسابداری سندپرداز اسناد مرتبط با فعالیت های مختلف را در خود جای داده است و از این طریق و با کمک اطلاعات ثبت شده در سیستمهای خرید و فروش، امکان ارایه گزارش مالیات بر ارزش افزوده و گزارش الکترونیکی خرید و فروش فصلی ( ماده ۱۶۹ ) به مراجع قانونی به سهولت فراهم گردیده است.

کنترل داخلی

با مکانیزه شدن عملیات ثبت سند حسابداری در زیر سیستم ها میتوان برای هر نوع فعالیت کوچک و بزرگ در سازمان الگوی اسناد مرتبط را از قبل تنظیم نمود و از این طریق نسبت به برقراری کنترل داخلی و اطمینان از صحت و درستی اسناد صادره اقدام نمود. به این روش خطای کاربری و اعمال سلیقه کاربر در نحوه ثبت اسناد کاملاً از میان خواهد رفت.

  • ثبت و صدور اسناد ارزی و متعاقبا صدور سند تسعیر ارز
  • ساختار درختی حساب ها
  • تعریف طبقه و حساب‌های تفصیلی و ارتباط با حساب ‌های معین
  • تفکیک دسترسی کاربران ارشد برای بررسی و تایید اسناد حسابداری
  • آنالیز اطلاعات حساب‌ها به صورت اتوماتیک و دستی
  • صدور اعلامیه بدهکار/بستانکار
  • تفکیک اسناد ارسالی از زیر سیستم‌‌ها جهت جلوگیری از ثبت اطلاعات تکراری
  • تعریف الگوی سند اتوماتیک برای تمامی اسناد خودکار
  • تعیین نحوه دسترسی کاربران به تفکیک اسناد صادر شده توسط هر کاربر و هر سیستم
  • جستجوی اسناد بر اساس تمامی اطلاعات مندرج در سند
  • صدور سیستمی اسناد بستن حساب‌‌ها، تعدیل ماهیت حساب‌ها، افتتاحیه و اختتامیه توسط سیستم
  • صدور گزارشات جهت ارایه دفاتر قانونی
  • تهیه‌ی اتوماتیک فایل TTMS مالیات بر ارزش افزوده
  • گزارش‌ تجزیه‌ی سنی مطالبات
  • طبقه بندی حسابها تا ۹ سطح (طبقه حساب، گروه، زیر گروه، کل، معین۱، معین ۲ بعلاوه سه سطح تفصیل شناور )
  • دریافت خودکار اسناد حسابداری از تمامی زیر سیستمها بصورت لحظه ای
  • ثبت اطلاعات سند حسابداری با وضعيت هاي : پیش نویس، بررسی نشده، بررسي شده، تایید شده و دائم شده (قطعی)
  • مرور حسابها از بالاترین سطح تا پایین ترین سطح حساب و سند حسابداری ( مرور از بالا به پایین )
  • مرور حسابها از سطح تفصیل به بالا ( پايين به بالا )
  • امکان ساخت انواع تراز انتخابی توسط کاربر در سطوح مختلف با نمایش دلخواه
  • جستجوی اسناد براساس شماره موقت، دائم، کل، ماهیت، وضعیت، تاریخ، مبلغ، معین، تفصیل، شماره عطف و شرح آرتیکل
  • امکان تایید موردي و گروهی اسناد
  • صدور سند سود وزیان، اختتامیه و سند افتتاحیه سال بعد به صورت خودکار
  • امکان کنترل بین معین و طبقه تفصیل (دسترسی معین به تفصیل هنگام صدور سند)
  • امکان کنترل ماهیت معبن و کل در دایم کردن اسناد و صدور خودكار سند تطبيق در صورت لزوم (انتقال مانده حساب)
  • آنالیز حسابها
  • امکان مرور حسابها ( ترازها و دفاتر ) براي چند سال مالي بصورت همزمان .
  • صدور صورت مغایرت بانکی به صورت دستی وخودکار با امکان انتقال اطلاعات دریافتی از بانک به سیستم
  • امکان غیر فعال سازی یک حساب معين يا تفصیل
  • امکان تعریف سطح دسترسی کاربران به یک طبقه تفصیل
  • امکان دریافت و انتقال اطلاعات اسناد حسابداری از Excel
  • ارسال نتايج كليه گزارش‌ها به محيط Excel و ساير محيط هاي استاندارد(Office، Acrobat Reader و ...).
  • پوشش کامل چند ارزی
  • جدول نرخ ارز و امکان تعریف نرخ ارز بصورت روزانه و نگهداری سابقه تغییرات
  • امکان استفاده از چندین ارز و صدور سند تسعیر ارز به روشهای مختلف
  • امکان استفاده از شماره بایگانی جهت طبقه بندی اسناد صادره در مالی
  • امکان ردگیری اسناد به کاربر و زیرسیستمهای صادر کننده
  • مشاهده و تعریف حسابها بصورت درختی
  • امکان اختصاص فیلدهای اطلاعات تکمیلی به تفصیلها (۵۰ فیلد) توسط کاربران مجاز
  • امکان گروهبندی تفصیلها بصورت درختی
  • امکان استفاده از آرتیکلهای از پیش تعریف شده در صدور اسناد دستی
  • امکان copy و paste سطرهای سند
  • امکان پیش مشاهده اسناد قانونی پیش از قانونی کردن دفاتر
  • امکان تعریف سال مالی بسته به استانداردهای سازمان (۶ ماهه، شروع از دیماه جهت شرکتهای چندملیتی و ....)
  • امکان استفاده از امکانات آرشیو مستندات در سیستم مالی
  • امکان تغییر کدهای تفصیلهای استفاده شده در حسابها در حین کار باسیستم
  • امکان تعریف حساب جایگزین برای معینها جهت غیرفعال سازی یک حساب و استفاده از حساب جایگزین به جای آن
  • جستجوی شماره دائم معادل با شماره موقت اسناد و بالعکس
  • امکان گرفتن تراز و دفتر حساب معین و تفصیل هنگام ورود اطلاعات سند جهت سهولت کار
  • گزارش تراز کل، تراز معین و تراز تفصیل چهار ستونی و هشت ستونی
  • گزارش دفتر کل، دفترمعین، دفتر تفصیل و دفتر روزنامه
  • گزارش‌های دفتر و تراز ارزی
  • گزارش دفتر تفصیل به ترتیب تفصیل
  • گزارش دفتر تفصیل به ترتیب معین
  • گزارش حساب‌هاي دارای مانده خلاف ماهيت طي دوره و پايان دوره
  • گزارش مغایرت بانکی
  • انواع گزارش‌های مربوط به صورتحسابها
  • گزارش‌های خاص منظوره مربوط به صنایع و کسب و کارهای مختلف
  • گزارشگیری تجمیع از اسناد (۴ سند در سال، ۱۲ سند در سال و ...)
  • گزارش گروهی از اسناد
  • امکان وجود چندین قالب در گزارشگیری از اسناد مالی
  • گزارشگیری از نتیجه بررسی ها و تغییرات حسابها پس از مغایرت گیری بانکی












افزونه های

سیستم حسابداری مالی

  • تحریر دفاتر قانونی
  • ارتباط سیستم های سندپرداز با سامانه مودیان

تحریر دفاتر قانونی

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری، امکان گزارش گیری و تهیه دفاتر قانونی مطابق با قوانین جاری است. در سیستم حسابداری سندپرداز گزارش دفاتر قانونی شامل دفتر روزنامه و دفتر کل در دسترس می باشد

بیشتر

ارتباط سیستم های سندپرداز با سامانه مودیان

براساس ماده یک قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، سامانه مودیان سامانه ای است تحت مدیریت سازمان که در آن به هر مودی، کارپوشه ویژه ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان منحصرا از طریق آن کارپوشه انجام می شود. مودیان می توانند با استفاده از هرگونه سخت افزار یا نرم افزار اعم از رایانه شخصی، پایانه فروشگاهی، سامانه های ابری یا هر وسیله دیگری که حافظه مالیاتی به آن متصل شده باشد، به سامانه مودیان متصل شوند. مرجع نهائی ثبت، صدور و استعلام صورتحساب الکترونیکی، سامانه مودیان می باشد. کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و...

بیشتر

آیا آماده حرکت به سمت تحول دیجیتال هستید؟