افزونه ارتباط سیستم های سندپرداز با سامانه جامع تجارت ایران - وزارت صمت

...

سامانه جامع تجارت با هدف ایجاد دولت الکترونیک، کاهش فساد اقتصادی در کسب و کار ها ، یکپارچه سازی فرآیند تجارت در کشور ، شفافیت سازی تجاری ، نظارت بر زنجیره صادرات و واردات کشور، جلوگیری از قاچاق کالا و جلوگیری از احتکار کالا راه اندازی شده است.

این سامانه به عنوان درگاهی یکپارچه، ارتباط فعالان اقتصادی را اعم از واردکنندگان و تولیدکنندگان با سازمان ها و دستگاه‌های ذیربط در امر تجارت را کنترل می‌کند. بنابراین فرآیند تولید و واردات کالا و وارد شدن آن به چرخه توزیع و فروش در «سامانه جامع تجارت» ثبت و بوسیله وزارت صنعت و معدن و دیگر دستگاه ها و سازمان‌ های ناظر ،مورد پایش و نظارت قرار می گیرد. از طرف دیگر کاربران این سامانه دغدغه این را دارند که تبادل اطلاعات با این سامانه با سهولت انجام پذیرد تا در زمان های لازم قادر به بارگذاری این اطلاعات در سامانه باشند و یا اطلاعات دریافت شده از سامانه را به شکل صحیح مدیریت و استفاده کنند، از همین رو و در پاسخ به نیاز کاربران، سندپرداز همگام با آخرین تغییرات در قوانین و مقررات جاری اقدام به طراحی گزارشات و فرآیندهای لازم در این خصوص نموده است.

منافع و مزایا

  • عملیات شناسه کالا

شناسه کالای دریافت شده از سامانه شناسه کالا (ایران کد) در اطلاعات کالاها ثبت و نگهداری می­شود تا در گزارشات مورد نیاز استفاده شود، به این ترتیب شناسه کالا نیز به اطلاعات کالاهای تعریف شده افزوده و نگهداری می شود.

  • عملیات تجارت داخلی

با استفاده از سندپرداز همگام با فرآیندهای داخلی سازمان، گزارشات لازم جهت گزارشگری به ذینفعان خارجی از جمله سامانه جامع تجارت و بخش عملیات تجارت داخلی با سرعت و سهولت در اختیار کاربران سیستم خواهد بود. اظهار تولید، اظهار ورود کالا، اظهار خروج کالا و همچنین انتقال مالکیت و مکان (فروش)، مطابق با آخرین اصلاحات سامانه و در قالب فایل اکسل قابل استفاده خواهند بود.

  • عملیات لجستیک داخلی

ثبت و نگهداری اطلاعات بارنامه های اخذ شده و الصاق به اسناد مرتبط در سیستم سندپرداز، قابلیت کنترلی و تطبیق پذیری اطلاعات ثبت شده را بالا می­برد.

  • عملیات گارانتی کالا

پس از اخذ کد رهگیری از سامانه جامع تجارت، امکان برقراری ارتباط بین اطلاعات گارانتی با شناسه کالا، سریال کالا، و کد رهگیری میسر بوده و گزارشات و خروج های متناسب جهت ثبت این اطلاعات در سامانه نیز در دسترس کاربران سیستم خدمات پس از فروش سندپرداز قرار دارد.

  • شناسه ردیابی محصول در فرآیند خدمات پس از فروش

با استفاده از فناوری Barcode Report Service امکان تولید شناسه محصول در قالب QR Code و چاپ و نصب آن در بسته بندی محصولات فراهم گریده است. در سازمان هایی که شناسایی و ردیابی مواد اولیه استفاده شده در ساخت و تولید محصولات از اهمیت بالایی برخوردار باشد این سرویس به مصرف کننده و یا عاملین خدمات پس از فروش کمک می کند تا در لحظه اطلاعات مربوط به تولید هر محصول را در اختیار داشته باشند و در صورت لزوم هنگام سفارش گذاری قطعات یدکی مشخصات صحیح را در اختیار داشته باشند. این موضوع جهت ارزیابی تامین کنندگان و کیفیت مواد اولیه تولیدی نیز نقش مهمی دارد.


  • ورود اطلاعات دریافتی از سامانه در سیستم های سندپرداز

امکان درج اطلاعات دریافتی از سامانه در سیستم های سندپرداز از طریق فایل اکسل فراهم می باشد.

  • گزارشات منطبق با آخرین استانداردها و تغییرات سامانه جامع تجارت

تمامی گزارشات و خروجی های لازم، منطبق با آخرین استانداردهای سامانه توسط سندپرداز در سیستم های مرتبط ایجاد گردیده و قابل بهره برداری می باشد.

  • سرویس پیامکی جهت استعلام و فعال سازی دوره گارانتی محصولات

با ارسال پیامک حاوی شماره سریال محصول به سرشماره اعلام شده در کارت ضمانت توسط مصرف کننده و یا عاملین خدمات پس از فروش، ضمانت نامه محصول به صورت خودکار فعال شده و دوره گارانتی برای محصول محاسبه می شود.


برخی ویژگی های کلیدی سندپرداز در ارتباط با سامانه جامع تجارت ایران

  • ثبت و نگهداری شناسه کالا در اطلاعات پایه کالاها در سیستم انبارداری
  • اختصاص کد رهگیری وزارت صمت به کالاهای تولیدی با اتصال به سریال کالا در شرایط ذیل:
  • قبل از تولید محصول: اتصال کد رهگیری به سریال کالا در زمان تولید سریال برای محصولات – مناسب صنایع تولید لوازم خانگی
  • در زمان تولید محصول: اتصال کد رهگیری به سریال کالا در زمان ثبت عملیات آخر و یا گزارش تولید و... – مناسب صنایع تولید لوازم خودرو
  • رسید در انبار محصول: اتصال کد رهگیری به سریال کالا در زمان رسید کالا در انبار محصول – مناسب برای سایر صنایع تولیدی
  • تولید بارکد میله ای و یا QR Code جهت چاپ و الصاق به محصولات تولیدی
  • ایجاد QRCod شناسه محصول با استفاده از فناوری Barcode Report Service جهت چاپ و الصاق به محصولات تولید شده جهت ردیابی محصول در فرآیند خدمات پس از فروش
  • گزارش و فایل خروجی اکسل جهت ثبت اظهار تولید در سامانه
  • گزارش و فایل خروجی اکسل جهت ثبت انتقال مالکیت و مکان (فروش) در سامانه
  • ارتباط قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده با سریال کالا و لیست قیمت محصولات با امکان چاپ قیمت و سریال کالا
  • سرویس پیامکی جهت استعلام و فعال سازی دوره گارانتی محصول
  • ارزیابی نمایندگان فروش از طریق مقایسه تاریخ فروش و تاریخ شروع گارانتی و یا پارمترهای دیگر

آیا آماده حرکت به سمت تحول دیجیتال هستید؟