زمانی که سازمان خدماتی را به مشتری عرضه میکند (مثل خدمات بازرسی و نرم افزار ).گاهی این خدمات قابل شمارش و متریک هستند بر فرض مثال نرخ ساعتی محاسبه میشود و گاهی این خدمات تعرفه دارند و به ساعت ربطی ندارند. بنابراین فروش خدمات یا بر اساس گزارش کارکرد است که تعرفه دارد یا به ازای خدمتی است که نرخ دارد. فرایند فروش خدمات از زمانی که قرارداد بسته میشود تا زمانی که مشتری درخواست میدهد و نیرو اعزام میشود تا سرویس انجام گیرد ، پس از گزارش کار و صدور صورت حساب تماما توسط این فرایند تحت کنترل قرار میگیرد.

  • بانک اطلاعاتی مشتریان
  • اطلاعات کامل مشتری ( اطلاعات هویتی ، اطلاعات تجاری، اطلاعات تماس ، اطلاعات مورد نیاز دارایی و .. )
  • امکان تعریف فیلدهای اختصاصی برای مشتریان
  • استفاده از کدینگ مشترک با امور مالی
  • غیر فعال کردن مشتری و ایجاد لیست سیاه مشتریان
  • شناسنامه کامل خدمات
  • انواع نرخ گذاری توسط سیستم بر اساس گروه خدمت/گروه مشتری/نوع دریافت و . . .
  • فرآیند فروش شامل:
  • ثبت سفارش فروش
  • ثبت فاکتور فروش
  • شناسایی روشهای پرداخت ( نقدی / اعتباری/ مدت دار و ... )
  • محاسبات اضافات، تخفیفات و سایر کسورات توسط سیستم
  • صدور فاکتور فروش با انواع تخفیفات و اضافات و کسورات فاکتور
  • صدور سندحسابداری خودکار در سیستم حسابداری
  • محاسبات کامل ارزش افزوده
  • تهیه صورت وضعیت ارزش افزوده
  • تهیه فایل الکترونیکی ماده ۱۶۹ ( گزارش خرید و فروش فصل )
  • امکان صدور اختصاصی فرم چاپی برای هر نوع فاکتور
  • جلوگیری از صدور فاکتور مجدد
  • گزارش روند مقداری و ریالی فروش در دوره به تفکیک خدمت، مشتری و گروه مشتریان
  • گزارش پیگیری فروش

افزونه های

سیستم فروش خدمات

  • لیست قیمت کالاها
  • موتور محاسبه تخفیفات
  • سیستم مدیریت پیام
  • سیستم پیگیری

لیست قیمت کالاها

یکی از موضوعات با اهمیت در زمان سیاست گذاری فروش محصولات، نحوه نرخ گذاری می باشد به نحوی که مدیران فروش نیاز دارند برای برای هر گروه از مشتریان بر اساس معیارهایی مانند مقدار خرید، زمان، مناطق جغرافیایی، نوع مشتری و ... نرخ فروش متفاوتی تعریف نمایند. به همین جهت تعریف دقیق و با جزییات، لیست قیمت برای کالاها ضروری می باشد.

بیشتر

موتور محاسبه تخفیفات

پیچیدگی های فروش محصولات در دوره های زمانی در کنار رقابتی تر شدن حوزه فروش یکی از موضوعاتی است که باعث شده تا مدیران فروش نسبت به ارایه مشوق های مختلف در قالب تخفیف به خریداران اقدام کنند. اهمیت این موضوع برای حفظ جریان درآمدی سازمان به حدی است مدیران فروش درصدد وفادارسازی مشتریان از طریق ارایه تخفیفات متنوع و منعطف هستند.

بیشتر

سیستم مدیریت پیام

یک سیستم نرم افزاری ERP مانند سیستم سندپرداز این قابلیت رادارد تا بتواند کلیه اطلاعاتی که ذینفعان سازمان نیاز دارند را  با استفاده از پیامک و یا بااستفاده از پیام الکترونیکی ارسال نماید . حالنی را در نظر بگبربم که کالای خریداری شده وارد انبار قرنطینه شرکت گردیده است و پس از اجرای فرآیندکنترل کیفیت مواد ورودی ، قرار است تا میزان و تعدادکالاهای تایید شده که رسیدخرید میشوند  برای صدور فاکتور به تامین کننده ارسال گردد . در این حالت افزونه مدیریت پیام بهترین راهکار برای تحقق این هدف می باشد ، زیرا به محض صدور رسید قطعی خرید...

بیشتر

سیستم پیگیری

یکی از دغدغه های مدیران در یک سازمان بزرگ پیگیری مواردی است که به واحدهای مختلف ارجاع شده است خصوصا این نیاز در سازمان های بزرگ حادتر است. گرچه سیستم های فرایندی (ERP) تقریبا تمام فعالیت های سازمان را تحت پوشش قرار می دهد ولی تمرکز این سیستم ها روی فعالیت های مهم است که یا اثر مالی دارد یا اثر برنامه ریزی یا اثر بهای تمام شده ای. لذا فعالیت های خارج از این حوزه در فعالیت های مرتبط با ERP پایش و مدیریت نمی شود. مثلا فعالیت هایی از قبیل تماس های مکرر یا نامه نگاری ها یا مذاکراتی...

بیشتر

آیا آماده حرکت به سمت تحول دیجیتال هستید؟