مدیریت پخش مویرگی شامل سیستم های زیر می باشد:


پخش گرم
پخش سرد
تبلت مشتری موزع و ویزیتور


فرآیندهای حوزه پخش کالا و محصولات شامل پخش گرم، پخش سرد و پوشش نیازمندی های موزعین و مشتریان عمده در قالب نرم افزار قابل استفاده در تبلت پوشش دهنده حجم بالای عملیات روزانه و نقاط جغرافیایی متعدد در حوزه پخش مویرگی می باشد. یکپارچگی این سیستم ها با سیستم های حوزه مالی و فروش سندپرداز هرگونه مغایرت احتمالی را از بین برده و دغدغه های مدیران سازمان در قالب کنترل های سیستمی در حین فرآیندها اعمال خواهد شد که در نهایت به مدیریت بهینه منابع و کاهش هزینه ها منجر خواهد شد. 


پخش گرم

مناسب شرکتهایی است که کالای آنها توسط موزعین و مامورین پخش در مسیر از قبل تعیین شده، به مشتری عرضه و در همان زمان تعداد آن مشخص شده و ثبت سفارش صورت می گیرد. در این روش ماشینهای حمل کالا در حکم انبارک های متحرک می باشند. این روش برای کالاهایی مثل لبنیات که تاریخ مصرف محدودی دارند مناسب است. 

پخش سرد

مناسب شرکتهای است که پیش از ارسال و توزیع کالا برای مشتری، ابتدا ثبت سفارش و تعیین تعداد و قیمت کالا را با مشتری نهایی کرده اند و بعد از سفارش و توافق نهایی کالا را ارسال می کنند. تبلت سفارش گیری پخش سرد آنلاین سند پرداز ابزار مناسبی برای کاهش دوباره کاری ها و افزایش دقت ثبت اطلاعات عملیات پخش سرد می باشد.


تبلت موزعین

کالاهای فروخته شده به مشتریان توسط موزعین در سطح شهر توزیع و تحویل داده می‌شود. به همین دلیل چگونگی تحویل کالا به مشتریان و اطلاعات مربوط به ماشین های پخش و رانندگان، مسیرهای پخش کالا که مبتنی بر تور ویزیت هستند، ثبت تسویه وصولی و خروجی و همچنین امکان مشاهده آنلاین مشتریان ویزیت شده بر روی نقشه و امکان نمایش اطلاعات حساب و ریز گردش های مالی مشتریان اهمیت زیادی برای شرکتها دارد. تبلت فرآیندی موزعین سند پرداز برای پاسخگویی به این نیاز شرکت های پخش ارائه شده است .

تبلت ویزیتور

ثبت سفارشات و همچنین امکان مشاهده آنلاین مشتریان ویزیت شده بر روی نقشه 

تبلت مشتری

امکان پیگیری سفارشات و رصد کردن وضعیت سفارش توسط مشتریان 

تبلت نمایندگان

بسیاری از شرکت ها فروش نمایندگی خود در شهرستانها را از طریق روش های قدیمی مانند دستگاه فکس یا ارتباط تلفنی انجام می دهند. تبلت فرایندی سفارش گیری نمایندگان با توجه به یکپارچگی اطلاعات مالی در همه سیستم های حوزه تولید و پخش و کاهش خطاهای کاربری راهکار مناسبی جهت کاهش هزینه ها ، افزایش فروش ، کاهش زمانبندی ارسال کالا جهت نمایندگان فروش می باشد.

تبلت سرپرستی

ماژولی با کاربری آسان برای اجرای کلیه فرآیندهای مربوط به سرپرستان با قابلیت استفاده به دو صورت آنلاین و آفلاین. و به منظور کنترل کلیه پرسنل فروش از طریق تبلت و گوشی همراه. همچنین امکان انجام همزمان رصد فروشندگان بر روی نقشه و تایید یا ابطال درخواست های ارسال شده و تبدیل آنها به پیش فاکتور یا فاکتور و بدون دسترسی حضوری به سیستم جامع پخش سند پرداز و بدون نیاز به حضور فیزیکی در شرکت وجود دارد.

اطلاعات جغرافیایی (GIS)

کنترل لحظه ای و رصد کردن فروشندگان و موزعین و دریافت گزارشات لحظه ای از مسیر ویزیت، یکی از دغدغه های مهم در سیستم توزیع و پخش است. در سازمانها و مجموعه های توزیعی با استفاده از سیستم GIS می توانند از دو بخش اطلاعات مکانی و توصیفی که نشان دهنده موقعیت مکانی و زمانی فروشندگان،سرپرستان و مشتریان بر روی نقشه، و نیز شامل گزارشات مدیریتی، مالی و فروش می باشد، استفاده نمایند. شرکت سند پرداز سیستم فرآیندی GIS را با توجه به نیاز منحصر به فرد هر سازمان طراحی و تدوین می نماید.

مسیربندی

ایجاد مسیربندی های مستقل برای عملیات ویزیت، مسیربندی توزیع و وصول به صورت جداگانه، اختصاص عوامل فروش و پخش به مسیربندی و زمانبندی کردن ویزیت به تفکیک هر مسیر و تدوین یک برنامه زمانبندی شده و استراتژیک، از امکانات قدرتمند ماژول مسیر بندی سندپرداز است. 

پورسانت

برای محاسبه پورسانت بازاریابان، فرم ها، مدل ها و الگوهایی مورد نیاز است که بتواند با ارزیابی فعالیت های پرسنل، پاداش و پورسانت دقیق آنان را محاسبه نماید. ماژول پورسانت با توجه به نیازها و گرایش های هر سازمان قابلیت سفارشی سازی را دارد. در این ماژول با امکان تعیین اهداف فروش سازمان در سطوح و زمانبندی های مختلف، فرایند ارزیابی عملکرد پرسنل و مشتریان سازمان در محیطی کاربر پسند و به دور از هرگونه پیچیدگی انجام می گردد.

تخفیفات و جوایز

مدیران سازمان ها و سرپرستان فروش برای اطمینان از اثربخشی مدل‌های متنوع تخفیفات و جوایز فروش، نیازمند امکاناتی برای کنترل اجرای درست کمپین ها و اندازه‌گیری تاثیر تخفیفات و جوایز بر افزایش فروش سازمان هستند. تا بتوانند از خطاها و سوء‌استفاده‌های احتمالی جلوگیری نمایند.

هدف گذاری فروش

این ماژول استراتژیک امکان هدف گذاری در حوزه فروش و تعیین اقدامات و فعالیتهای لازم برای رسیدن به آن اهداف را در زمان معلوم و با منابع مشخص، فراهم می نماید. امکان انتقال اهداف از پیش تعریف شده در ستاد مرکزی به حوزه هاو شعب مختلف را در اختیار مدیران مجموعه قرار میدهد و عملكرد واقعی فروش را نسبت به هدف از پیش تعیین شده مقایسه می کند. 

داشبورد مدیریتی (BI)

تهیه گزارشات و نمودارهای دقیق وآنلاین و گرافیکی از وضعیت کارها و امکان نظارت و کنترل موثر و همیشگی مهمترین نیاز مدیران برای تصمیم گیری کلان و استراتژیک است. بر این اساس ماژول مبتنی بر هوش تجاری (BI) یا داشبورد مدیریت ظرف دهه گذشته تولید شده است.

کنترل و اعتبارات

استفاده از سیستم های کنترل اعتبارات در سطح مدیران فروش، ویزیتور ها و به خصوص مشتریان به منظور کاهش ریسک خروج نقدینگی از سازمان ضروری است. شرکت های پخش می توانند با استفاده از این ماژول و تخصیص اعتبارات مورد نیاز در سطوح مختلف کارکنان و مدیران سازمان و به خصوص تعیین و کنترل اعتبار بدهکاری و اسنادی به صورت جداگانه و مجموع برای مشتریان و همچنین تعیین و کنترل اعتبار بر اساس فاکتور و حواله باز و چک برگشتی و چک در جریان وصول برای مشتری و فروشنده باعث کاهش ریسک عدم بازگشت سرمایه و نقدینگی به شرکت شوند.

انبار

کنترل موجودی انبارهای کالا و ماشین های حمل به عنوان انبارک های کالا در پخش گرم.

  • امکان معرفی و ثبت اطلاعات کامل مربوط به ویزیتورها
  • امکان معرفی و ثبت اطلاعات کامل مربوط به موزعین
  • امکان معرفی و ثبت اطلاعات کامل مربوط به مشتریان (مغازه‌ها/ داروخانه ها/و..)
  • امکان معرفی و ثبت اطلاعات کامل مربوط به شعب پخش
  • امکان معرفی جغرافیای فروش
  • امکان معرفی مسیرهای پخش
  • امکان تفکیک یا عدم تفکیک مسیرهای پخش از مسیرهای توزیع
  • شناسایی مشتریان هر مسیر
  • شناسایی ویزیتور هر مسیر با امکان تغییر ویزیتور در هر زمان
  • ثبت بازه تاریخی موثر در لیست قیمت
  • قیمت گذاری بر اساس گروه مشتریان
  • قیمت گذاری بر اساس گروه کالا
  • قیمت گذاری بر اساس توزیع جغرافیایی و مناطق و مسیرها ،
  • قیمت گذاری بر اساس تاریخ انقضاء کالا
  • قیمت گذاری بر اساس ترکیب موارد فوق
  • امکان فعال یا غیر فعال کردن لیست قیمت
  • امکان تعریف انواع تخفیف و پروموشن ( تخفیف کالایی و جایزه ) با امکانات
  • تخفیفات موردی
  • تخفیفات دوره ای
  • تخفیفات پلکانی
  • تخفیفات بر اساس مشتری یا گروه مشتریان یا طبقه مشتریان
  • تخفیفات بر اساس گروه کالا
  • تخفیفات بر اساس توزیع جغرافیایی و مناطق و مسیرها
  • تخفیفات بر اساس تاریخ انقضاء کالا
  • امکان فعال یا غیر فعال کردن لیست تخفیفات
  • امکان تعریف انواع پروموشن ( تخفیفات کالایی و جایزه )
  • تعیین سیاست های انواع پرداخت و تسویه مالی
  • امکان دریافت آنلاین یا آفلاین سفارش های فروش از تبلت سفارش گیری

افزونه های

سیستم پخش مویرگی

  • لیست قیمت کالاها
  • موتور محاسبه تخفیفات
  • سیستم مدیریت پیام

لیست قیمت کالاها

یکی از موضوعات با اهمیت در زمان سیاست گذاری فروش محصولات، نحوه نرخ گذاری می باشد به نحوی که مدیران فروش نیاز دارند برای برای هر گروه از مشتریان بر اساس معیارهایی مانند مقدار خرید، زمان، مناطق جغرافیایی، نوع مشتری و ... نرخ فروش متفاوتی تعریف نمایند. به همین جهت تعریف دقیق و با جزییات، لیست قیمت برای کالاها ضروری می باشد.

بیشتر

موتور محاسبه تخفیفات

پیچیدگی های فروش محصولات در دوره های زمانی در کنار رقابتی تر شدن حوزه فروش یکی از موضوعاتی است که باعث شده تا مدیران فروش نسبت به ارایه مشوق های مختلف در قالب تخفیف به خریداران اقدام کنند. اهمیت این موضوع برای حفظ جریان درآمدی سازمان به حدی است مدیران فروش درصدد وفادارسازی مشتریان از طریق ارایه تخفیفات متنوع و منعطف هستند.

بیشتر

سیستم مدیریت پیام

یک سیستم نرم افزاری ERP مانند سیستم سندپرداز این قابلیت رادارد تا بتواند کلیه اطلاعاتی که ذینفعان سازمان نیاز دارند را  با استفاده از پیامک و یا بااستفاده از پیام الکترونیکی ارسال نماید . حالنی را در نظر بگبربم که کالای خریداری شده وارد انبار قرنطینه شرکت گردیده است و پس از اجرای فرآیندکنترل کیفیت مواد ورودی ، قرار است تا میزان و تعدادکالاهای تایید شده که رسیدخرید میشوند  برای صدور فاکتور به تامین کننده ارسال گردد . در این حالت افزونه مدیریت پیام بهترین راهکار برای تحقق این هدف می باشد ، زیرا به محض صدور رسید قطعی خرید...

بیشتر

آیا آماده حرکت به سمت تحول دیجیتال هستید؟