سیستم مدیریت بازاریابی و فروش

  • فروش
  • فروش به منزله قلب تپنده سازمان در ارائه محصول و به منزلۀ خط مقدم مواجهه با خریداران است و هر گونه کاستی و نقصی در روند کار این تیم می تواند اثرات منفی بر درآمدزایی سازمانها داشته باشد. بنابراین ثبت تمامی مراحل فرایند و اعمال کنترل های لازم در جهت استفاده بهینه مورد نیاز هر سازمانی است.

  • خدمات پس از فروش
  • فرایند خدمات پس از فروش شامل تمامی خدمات و سرویس هایی می شود که مشتری پس از خرید محصول از فروشنده دریافت می کند. این خدمات می تواند مشمول گارانتی باشند. به این مفهوم که فروشنده به منظور اطمینان دادن به مشتری، برخی سرویس های دوره ای، تعمیر و نصب قطعه را در طی مدت مشخص به صورت رایگان برای مشتری انجام می دهد. امروزه خدمات پس از فروش برای صنایع مورد کاربرد بسیار حیاتی شده است به نحوی که افزایش فروش نیز در این گروه شرکت ها به سرویس مناسب خدمات پس از فروش وابستگی دارد. اطمینان مشتری از محصولات و سرویس های پشتیبانی منجر به ایجاد اعتماد و احتمال خریدهای آینده می شود. از این رو وجود سیستمی که تمامی مراحل خدمات پس از فروش را تحت کنترل داشته باشد و با ایجاد پایگاه داده از سطح سرویس های انجام شده، امکان تحلیل وضعیت موجود و بهبود خدمات انجام شده را ایجاد کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • صادرات
  • صادرات همواره از مهمترین مسایل موردنظر دست اندکاران و سیاستگزاران اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران بوده و توجه خاص در برنامه های اول و دوم و سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور را معطوف به خود داشته است. بنابراین با توجه به کاربرد زیاد فرایند به صورت سیستمی نیز بایستی تمام مراحل فرایند از جمله پروفرما، قرارداد و اینویس ثبت سیستمی و کنترل شوند.

  • فروش خدمات
  • زمانی که سازمان خدماتی را به مشتری عرضه میکند (مثل خدمات بازرسی و نرم افزار ).گاهی این خدمات قابل شمارش و متریک هستند بر فرض مثال نرخ ساعتی محاسبه میشود و گاهی این خدمات تعرفه دارند و به ساعت ربطی ندارند. بنابراین فروش خدمات یا بر اساس گزارش کارکرد است که تعرفه دارد یا به ازای خدمتی است که نرخ دارد. فرایند فروش خدمات از زمانی که قرارداد بسته میشود تا زمانی که مشتری درخواست میدهد و نیرو اعزام میشود تا سرویس انجام گیرد ، پس از گزارش کار و صدور صورت حساب تماما توسط این فرایند تحت کنترل قرار میگیرد.