سیستم مدیریت مالی و حسابداری مدیریت

وظیفه ی صدور اسناد حسابداری به دلیل خرید دارایی ثابت ، بهره برداری ، نقل و انتقال دارایی ثابت بین واحدهای مختلف و استهلاک و کنارگذاری دارایی ثابت در سیستم حسابداری دارایی ثابت انجام میشود.

امکانات حسابداری دارایی:

  • صدور خودکار و همچنین دستی شماره پلاک اموال
  • اجرای ماده ۱۴۹ قانون مالیاتها
  • امکان اصلاح بهای تمام شده دارایی درتاریخهای اجرای متفاوت
  • انتقال تمامی اطلاعات از سیستم انبار با قابلیت فیلتر نمودن آن بسته به نیاز کاربر
  • اطلاعات مربوط به بیمه دارایی
  • گروه بندی داراییها
  • مرور دارایی از سطح گروه به پایینترین سطح
  • کارت دارایی و گزارش داراییهای ثابت مشهود
  • امکان کاهش خودکار دارایی ها پس از دریافت اطلاعات کاهش از سیستم انبار
  • امکان تعریف خودکار تفصیل برای هر کالا
  • امکان تعریف گروه های مختلف دارایی و اعمال تنظیمات سند زنی خودکار هر طبقه بسته به نیاز کاربر
  • مکانیزه سازی کل فرایند از مرحله خرید اموال تا استهلاک و کاهش دارایی، همچنین قابلیت صدور خودکار تمامی اسناد حسابداری
  • تعریف اختصاصی آرتیکل های سندهای حسابداری و روش سند خوردن اسناد خودکار توسط مدیر سیستم
  • امکان امکان تغییر وضعیت موردی و گروهی اموال (کنارگذاری، فعال و ...)
  • امکان معرفی انواع وضعیت جهت اموال
  • امکان معرفی محل استقرار جهت تغییر وضعیت استقرار دارایی بصورت خطی و درختی
  • امکان تعیین شماره مجوز جهت تغییر وضعیت اموال
  • امکان گروهبندی داراییها بصورت درختی
  • گزارش اقلام خروجی و سایر گزارش‌های مربوطه
  • گزارش تفصیلی کارت دارایی و کارت تجمیعی روی گروه دارایی
  • گزارش داراییهای ثابت مشهود
  • گزارش کارت دارایی
  • گزارش‌های تجمیعی و تفصیلی استهلاک اموال
  • گزارش بیمه داراییها
  • گزارش‌های مربوط به ماده ۱۵۱
  • گزارش‌های ریالی و آماری مربوط به محاسبات مربوط به اموال، مستحثدات و استهلاک مربوط به آنها بصورت تجمیعی و تفصیلی
  • صدور خودکار سند استهلاک
  • صدور خودکار سند فروش دارایی ثابت


  • در سیستم مدیریت مالی و حسابداری مدیریت حوزه‌های زیر مورد توجه قرار میگیرد:

  • حسابداری خرید
  • تامین کالا خصوصا در شرکت های تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است تا به این ترتیب تامین اقلام مورد نیاز شرکت خصوصا مواد اولیه با کیفیت در زمان مناسب حاصل شود. تطابق فرایند با روال های داخلی شرکت و آیین نامه خرید، مدیرت درخواست های خرید، مدیریت و کنترل استعلام، مدیریت تنخواه گردان، مدیریت بارنامه های حمل، ارتباط با انبار و صدور اعلامیه ارسال کالا از فعالیت های مهم این حوزه است.

  • حسابداری مالی
  • سیستم حسابداری مالی یک سیستم پایه ای است که مطابق با استانداردهای ملی و جهانی وظیفه ثبت و ضبط وقایع مالی، دسته بندی اطلاعات مالی و تهیه صورت های مالی اساسی را بر عهده دارد. در S-ERP تقریبا کلا اسناد حسابداری به صورت هوشمند و برخط هم زمان با رخداد هر واقعه مالی توسط موتور مرکزی S-ERP در وضعیت بررسی نشده تولید می شود و با منع امور مالی از دستکاری اسناد حسابداری صادر شده، همخوانی اطلاعات را تضمین می نماید. به این صورت که امور مالی فقط مجاز به تایید یا رد اسناد صادره دارد و هرگونه اصلاح فقط از منشا سند قابل انجام می باشد.

  • حسابداری انبار
  • وظیفه ریالی کردن عملیات کاردکس و موجودی کالا به عنوان مهمترین دارایی جاری شرکت به عهده سیستم حسابداری انبار است. سیستم حسابداری انبار تضمین کننده یکپارچگی سیستم و صحت عملیات است که تمام رخدادهای کاردکسی در انبار را به صورت ریالی توصیف می نماید.

  • حسابداری عمومی_دفتر کل
  • سیستم حسابداری دوبل دارای یک سر فصل حساب استاندارد است که طبیعتا توسط سازمان حسابرسی توصیه میشود ولی ممکن است از طرف نیاز شرکت ها تغییراتی کند. تمام گزارش هایی که ابزار نیاز حسابداران است در این سیستم دیده میشود من جمله ترازهای سطح کل ،معین و تفسیر و همچنین ابزارهایی مثل مغایرت گیری و...که در سیستم حسابداری عمومی اتفاق می افتد و عملیات صدور سند سود و زیانی ، افتتاحیه ، اختتامیه را همراه با کنترل های لازم انجام می دهد که آیا هزینه ها ثبت شده یا فاکتورهای لازم صادر شده یا خیر.همچنین مکانیزم تأیید و دائم کردن اسناد را دارد که باعث میشود سندها سورت تاریخی شده و سند کل صادر شود.در ERP هدفا این است که امور مالی نقش کنترل کننده فعالیت هایی را داشته با شد که در سیستم حسابداری منعکس میشود.

  • حسابداری فروش
  • این سیستم متولی ثبت اسناد حسابداری است که در عملیات فروش و توسط فاکتور فروش اتفاق می افتد. مسئولیت محاسبه ارزش افزوده کالا و مالیات ارزش افزوده نیز برعهده سیستم حسابداری فروش می باشد.نکته مهم این است که در این سیستم بین تخفیفات تجاری و غیر تجاری فرق قائل شده که تخفیفات تجاری نباید در سند حسابداری منعکس شوند و این موضوع توسط فاکتور فروش به خوبی مدیریت میشود.

  • حسابداری دارایی ثابت
  • وظیفه ی صدور اسناد حسابداری که به دلیل خرید دارایی ثابت ، بهره برداری ، نقل و انتقال دارایی ثابت بین واحدهای مختلف و استهلاک و کنارگذاری دارایی ثابت در سیستم حسابداری دارایی ثابت انجام میشود.
  • خزانه داری
  • کلیه ی دریافت و پرداخت ها در یک شرکت توسط خزانه داری انجام میشود. وجهی را که نقد دریافت یا پرداخت میکنیم ، چک های مدت دار یا به روزی که دریافت یا پرداخت میکنیم ، به وصول میرسانیم یا پرداخت میکنیم یا که به هر دلیلی در اختیار واحد حقوقی میگذاریم ، اسناد تضمینی و تبدیل اسناد تضمینی به اسناد عادی ، ضمانت نامه ی بانکی و مسکوکات و ارز همه در سیستم خزانه به طور کامل نگه داری میشود و اسناد حسابداری به طور خودکار در سیستم حسابداری ثبت میشود.


سیستم حسابداری مالی یک سیستم پایه ای است که مطابق با استانداردهای ملی و جهانی وظیفه ثبت و ضبط وقایع مالی، دسته بندی اطلاعات مالی و تهیه صورت های مالی اساسی را بر عهده دارد. در S-ERP تقریبا کلا اسناد حسابداری به صورت هوشمند و برخط هم زمان با رخداد هر واقعه مالی توسط موتور مرکزی S-ERP در وضعیت بررسی نشده تولید می شود و با منع امور مالی از دستکاری اسناد حسابداری صادر شده، همخوانی اطلاعات را تضمین می نماید. به این صورت که امور مالی فقط مجاز به تایید یا رد اسناد صادره دارد و هرگونه اصلاح فقط از منشا سند قابل انجام می باشد.







  • امکانات حسابداری مالی:


  • طبقه بندی حسابها تا ۹ سطح (طبقه حساب، گروه، زیر گروه، کل، معین۱، معین ۲ بعلاوه سه سطح تفصیل شناور )
  • دریافت خودکار اسناد حسابداری از تمامی زیر سیستمها بصورت لحظه ای
  • ثبت اطلاعات سند حسابداری با وضعيت هاي : پیش نویس، بررسی نشده، بررسي شده، تایید شده و دائم شده (قطعی)
  • مرور حسابها از بالاترین سطح تا پایین ترین سطح حساب و سند حسابداری ( مرور از بالا به پایین )
  • مرور حسابها از سطح تفصیل به بالا ( پايين به بالا )
  • امکان ساخت انواع تراز انتخابی توسط کاربر در سطوح مختلف با نمایش دلخواه
  • جستجوی اسناد براساس شماره موقت، دائم، کل، ماهیت، وضعیت، تاریخ، مبلغ، معین، تفصیل، شماره عطف و شرح آرتیکل
  • امکان تایید موردي و گروهی اسناد
  • صدور سند سود وزیان، اختتامیه و سند افتتاحیه سال بعد به صورت خودکار
  • امکان کنترل بین معین و طبقه تفصیل (دسترسی معین به تفصیل هنگام صدور سند)
  • امکان کنترل ماهیت معبن و کل در دایم کردن اسناد و صدور خودكار سند تطبيق در صورت لزوم (انتقال مانده حساب)
  • آنالیز حسابها
  • امکان مرور حسابها ( ترازها و دفاتر ) براي چند سال مالي بصورت همزمان .
  • صدور صورت مغایرت بانکی به صورت دستی وخودکار با امکان انتقال اطلاعات دریافتی از بانک به سیستم
  • امکان غیر فعال سازی یک حساب معين يا تفصیل
  • امکان تعریف سطح دسترسی کاربران به یک طبقه تفصیل
  • امکان دریافت و انتقال اطلاعات اسناد حسابداری از Excel
  • ارسال نتايج كليه گزارش‌ها به محيط Excel و ساير محيط هاي استاندارد(Office، Acrobat Reader و ...).
  • پوشش کامل چند ارزی
  • جدول نرخ ارز و امکان تعریف نرخ ارز بصورت روزانه و نگهداری سابقه تغییرات
  • امکان استفاده از چندین ارز و صدور سند تسعیر ارز به روشهای مختلف
  • امکان استفاده از شماره بایگانی جهت طبقه بندی اسناد صادره در مالی
  • امکان ردگیری اسناد به کاربر و زیرسیستمهای صادر کننده
  • مشاهده و تعریف حسابها بصورت درختی
  • امکان اختصاص فیلدهای اطلاعات تکمیلی به تفصیلها (۵۰ فیلد) توسط کاربران مجاز
  • امکان گروهبندی تفصیلها بصورت درختی
  • امکان استفاده از آرتیکلهای از پیش تعریف شده در صدور اسناد دستی
  • امکان copy و paste سطرهای سند
  • امکان پیش مشاهده اسناد قانونی پیش از قانونی کردن دفاتر
  • امکان تعریف سال مالی بسته به استانداردهای سازمان (۶ ماهه، شروع از دیماه جهت شرکتهای چندملیتی و ....)
  • امکان استفاده از امکانات آرشیو مستندات در سیستم مالی
  • امکان تغییر کدهای تفصیلهای استفاده شده در حسابها در حین کار باسیستم
  • امکان تعریف حساب جایگزین برای معینها جهت غیرفعال سازی یک حساب و استفاده از حساب جایگزین به جای آن
  • جستجوی شماره دائم معادل با شماره موقت اسناد و بالعکس
  • امکان گرفتن تراز و دفتر حساب معین و تفصیل هنگام ورود اطلاعات سند جهت سهولت کار
  • گزارش تراز کل، تراز معین و تراز تفصیل چهار ستونی و هشت ستونی
  • گزارش دفتر کل، دفترمعین، دفتر تفصیل و دفتر روزنامه
  • گزارش‌های دفتر و تراز ارزی
  • گزارش دفتر تفصیل به ترتیب تفصیل
  • گزارش دفتر تفصیل به ترتیب معین
  • گزارش حساب‌هاي دارای مانده خلاف ماهيت طي دوره و پايان دوره
  • گزارش مغایرت بانکی
  • انواع گزارش‌های مربوط به صورتحسابها
  • گزارش‌های خاص منظوره مربوط به صنایع و کسب و کارهای مختلف
  • گزارشگیری تجمیع از اسناد (۴ سند در سال، ۱۲ سند در سال و ...)
  • گزارش گروهی از اسناد
  • امکان وجود چندین قالب در گزارشگیری از اسناد مالی
  • گزارشگیری از نتیجه بررسی ها و تغییرات حسابها پس از مغایرت گیری بانکی