بهای تمام شده‌ی پیمانکاری

  • وقتی سازمان ها کالایی را به بیرون سازمان میفرستند و برونسپاری میکنند و مواد اولیه را به یک پیمانکار می دهند تا آن کالا را بسازد ، در سیستم بهای تمام شده ی پیمانکار دستمزد و هزینه های انجام گرفته و قیمت تمام شده ی کالا به طور دقیق و اتومات محاسبه میشود.


  • امکانات بهای تمام شده پیمانکاری:
  • هزینه یابی
  • قابليت تعريف عوامل موثر در بهاي تمام شده به دلخواه كاربر (دستمزد، سربار مستقيم، سربار غيرمستقيم، استهلاك و...)
  • قابلیت تعریف موضوعات هزینه:
  • مراکز هزینه:
  • خدماتی
  • پشتیبانی تولید
  • تولیدی
  • اداری و تشکیلاتی
  • توزیع و فروش
  • سفارشهای داخلی (internal orders)
  • فعالیت
  • پروژه
  • محصول
  • انتقال هزینه به روش‌های:
  • توزیع
  • تسهیم (یکطرفه و دو طرفه)
  • تخصیص
  • صدور اسناد جریان انتقال هزینه
  • دریافت اطلاعات معین‌‌های هزینه ، بهای تمام‌شده و هزینه‌‌های واقعی از سیستم حسابداری
  • بهایابی محصول
  • انتساب هزینه اقلام مصرفی در پروژه ها به صورت:
  • مستقیم (دریافت اطلاعات ا قلام مصرفی از انبار / خرید مستقیم)
  • تسهیم بر مبنای ضرایب یا پارامترهای دیگر (مثل حجم کار انجام شده در پروژه ها)
  • انتساب هزینه دستمزد و سربار براساس:
  • کارکرد ثبت شده - تخصیص (بر مبنای فعالیت) – شناسایی انواع فعالیت ها در پروژه ها و محاسبه نرخ فعالیتها و تخصیص هزینه فعالیتها به پروژه ها بر مبنای گزارش‌های کارکرد پروژه ها
  • نرخ جذب مراکز هزینه و میزان کارکرد
  • قابليت محاسبه نرخ دقيقه كاركرد موضوع هزينه/ماشين آلات توليدي (به تفكيك كاركرد كل و كاركرد مفيد) و محاسبه هزينه هاي جذب نشده و ظرفيت بلا استفاده موضوع هزينه (نرخ جذب)
  • محاسبه قیمت تمام شده
  • گزارش مقایسه بهای تمام شده خدمات (فعالیتها ) در دوره های مختلف
  • دریافت اطلاعات هزینه‌ای از سیستم حسابداری مالی ،تولید و انبار و انتقال اسناد بهای تمام شده به سیستم حسابداری مالی
  • برآورد بهای تمام شده پروژه ها با توجه به براورد حجم کار و اقلام مصرفی به منظور تعیین قیمت پیشنهادی برای شرکت در مناقصات