فرایند EM

با تمام اقدامات کنترلی و پیش گیرانه، باز هم امکان خرابی ناگهانی تجهیزات و ماشین الات تولیدی وجود دارد. بنابراین وجود سیستمی که امکان مدیریت سریع خرابی ها را داشته باشد و همچنین با ایجاد پایگاه داده اطلاعاتی، امکان ارایه شاخص های تحلیلی مانند MTBF و OEE را داشته باشد همواره مورد نیاز سازمانها خصوصا شرکت های تولیدی است.

یکی از مهمترین اطلاعات پایه در یک سیستم نگهداری و تعمیرات کارا، وجود شناسنامه کامل تجهیز و تعریف زیرتجهیزات قابل تعمیر آن است. با تعریف و شناسایی اجزای یک تجهیز مانند پمپ، کمپرسور و ... می توان در زمان وقوع خرابی، جزییات خرابی و محل اصلی خرابی را کشف کرد و برنامه ریزی برای تعویض و یا برنامه ریزی پیشگیرانه آن قطعه به عمل آورد.

بانک خرابی یکی از اطلاعات پایه ارزشمند در تعمیرات ماشین آلات است تا به این ترتیب با وقوع هر خرابی، علت های خرابی و روش های رفع خرابی از قبل مشخص باشد و در نتیجه رفع خرابی با سرعت بیشتری انجام شود. معمولا جمع آوری این دیتا بدون سیستم مشکل است و غالبا پس از چندین ماه استفاده از سیستم جمع آوری می شود.

کلیه اقدامات فرایند شامل ثبت درخواست تعمیر، دستور تعمیر و گزارش تعمیر بر روی تجهیز اصلی و یا زیر تجهیز به همراه تمامی اطلاعات تکمیلی مورد نیاز مانند تخصص و پرسنل استفاده شده، مواد مصرفی، زمان صرف شده

  • امکانات سیستم فرایند EM:
  • دریافت تقاضای خالص فروش در دوره های زمانی مشخص از طریق اکسل
  • محاسبه سربرنامه اصلی تولید (MPS) بر اساس موجودی اول دوره، حداقل موجودی محصول، لات سایز تولید و حداکثر موجودی
  • امکان اعمال تغییرات تقاضا و بالتبع محاسبات مجدد سربرنامه اصلی
  • ارتباط با سیستم انبار و دریافت اطلاعات موجودی اول دوره