فولاد و ریخته گری

صنعت فولاد و ریخته گری به عنوان یکی از صنایع مادر و کلیدی برای زنجیره تامین بسیاری از صنایع دیگر درنظرگرفته میشود. این صنعت دارای چالش های متعددی از جمله هزینه بالای انرژی، نوسانات قیمت کالا، الزامات قانونی و ملاحظات و پیچیدگی فرآیندها در مراحل مختلف تولید و... می باشند دراین صنعت ابتدا سنگ معدن از معادن مربوطه تهیه میگردد و با ورود به کارخانجات تولید فولاد اقدام به تولید میگردد.
یکی از ویژگی های مهم این صنعت، این است که در صورتی که بتوانیم هزینه تمام شده تولید فولاد را کاهش دهیم می توانیم شاهد کاهش بهای تمام شده محصولاتی مانند خودرو و صنعت ساختمان و... باشیم.
شرکت مهندسی نرم افزار سندپرداز با تجربه مناسب در اجرای نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) در شرکت های تولید کننده فولاد و همچنین در صنعت ریخته گری دارای یک راهکار مشخص نرم افزاری برای این صنعت می باشد.

کار ویژه های سندپرداز در صنعت فولاد و ریخته گری

  • مدیریت منابع مالی
  • مدیریت اداری و منابع انسانی
  • مدیریت زنجیره تامین
  • مدیریت فروش و پخش
  • مدیریت تولید
  • مدیریت نگهداری و تعمیرات
  • حسابداری مدیریت
  • کارویژه خزانه داری فرآیند محور
  • کارویژه حسابداری خرید دین
  • کارویژه مدیریت تسهیلات
  • کارویژه بررسی شاخص های مالی
  • کارویژه تهیه صورت های مالی

خزانه داری فرآیند محور

اتصال سیستم های خرید و فروش به سیستم دریافت پرداخت جهت ردگیری مطالبات و پرداخت دیون، همچنین انعطاف پذیری در نحوه پوشش فرآیندهای داخلی حوزه مالی از جمله درخواست های پرداخت و اعلامیه بدهکار و بستانکار و سایر فعالیت های خزانه داری.

حسابداری خرید دین

پوشش کامل فرآیند خرید دین همراه با الزامات قانونی و صدور اسناد مکانیزه و شناسایی وضعیت اسناد و هزینه ها و کارمزدهای پرداخت شده

مدیریت تسهیلات

پوشش انواع تسهیلات دریافت شده و مدیریت اقساط و پرداخت آنها به همراه صدور مکانیزه اسناد حسابداری و ارایه گزارش از وضعیت هر یک از تسهیلات به همراه شناسنامه تسهیلات و جرایم و هزینه های پرداخت شده جهت بازپرداخت تسهیلات.

بررسی شاخص های مالی

ارایه ابزار پیشرفته جهت تحلیل و بررسی شاخص های مالی سازمان و اتصال به داشبورد مدیریت که در نهایت منجر به ارایه اطلاعات صحیح و در زمان مناسب گردیده و ابزاری مناسب جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیران می باشد.

تهیه صورت های مالی

ابزاری جهت تهیه صورت های مالی به دلخواه جهت نمایش اطلاعات و صورت وضعیت مالی سازمان برای استفاده ذینفعان داخلی و خارجی.

  • کارویژه حسابداری مکانیزه نظام پرداخت ها
  • کارویژه اتوماسیون اداری کارتابل محور
  • کارویژه قوانین به روز در حوزه جبران خدمات کارکنان

حسابداری مکانیزه نظام پرداخت ها

یکپارچگی اطلاعاتی و سیستم های مالی و منابع انسانی سندپرداز، سهولت کاربری سیستم جهت صدور اسناد مکانیزه و صدور اسناد پرداخت مطالبات کارکنان را پی خواهد داشت به نحوی که فرآیند ثبت پرداخت حقوق و دستمزد تنها با چند کلیک قابل انجام باشد.

اتوماسیون اداری کارتابل محور

امکان پیاده سازی و طراحی فرم های اختصاصی و گردش آن در طی فرآیندهای تعریف شده در این سیستم وجود دارد.

قوانین به روز در حوزه جبران خدمات کارکنان

مطابق با تغییرات و الزامات قانونی امکان بهره مندی از آخرین امکانات و تغییرات در نظام محاسبه حقوق و دستمزد و جبران خدمات کارکنان وجود دارد.

  • کارویژه پورتال تأمین کنندگان
  • کارویژه خرید های کارمزدی(پیمانکاری)
  • کارویژه خریدهای قراردادی
  • کارویژه مدیریت سری ساخت خرید و سری ساخت تولید(در سیستم انبار)
  • کارویژه اتصال به سامانه کد رهگیری (به صورت خودکار)

پورتال تأمین کنندگان

برای اجرای تمامی تراکنش های کاری شامل سفارش گذاری، اعلامیه ارسال، مدیریت ابزار و قالب در اختیار تامین کنندگان از این کارویژه استفاده میگردد. فلسفه کاری در صنایع تولید فولاد و ریخته گری ارتباط عمیق با تامین کنندگان کالا و خدمات می باشد. معمولا در این شرکت ها سعی میگردد تا از توان حرفه ای و تخصصی تامین کنندگان در رده های مختلف استفاده گردد. گستردگی کار با تامین کنندگان نیازمند یک فضای دیجیتال برای مدیریت ارتباطات با ایشان می باشد. این نیاز در این کارویژه با استفاده از پورتال تامین کنندگان مرتفع میگردد.

خرید های کارمزدی(پیمانکاری)

خرید کارمزدی به معنای ارسال مواد اولیه (یا قطعات نیازمند دریافت یک خدمت) به پیمانکار و دریافت کالا یا قطعه تولید شده از پیمانکار می باشد درفرآیندخریدکارمزدی، ابتدا می بایست مهندسی محصول (ارتباط بین مواد اولیه ارسالی به پیمانکار و قطعات تولید شده تحویلی از پیمانکار) در قالب BOM تعریف گردد و پس از آن میزان مواد ارسال شده به پیمانکار و قطعات دریافت شده از پیمانکار تحت کنترل سیستم نرم افزاری قرار می گیرد. دراین حالت، محاسبه بهای تمام شده کالاهای وارده به انبار شرکت به راحتی قابل انجام می باشد. ما در نرم افزار ERP سندپرداز برای هریک از پیمانکاران یک انبار مجازی در نظر گرفته ایم و مواد اولیه و قطعاتی که به ایشان ارسال میگردند به صورت خودکار در این انبار رسید میگردند و کالاهایی که از پیمانکار دریافت میگردند مطابق با BOM مصوب باعث حواله نمودن مواد اولیه و قطعات به صورت خودکار از انبار مزبور میگردد. لذا همیشه آمار موجودی در اختیار پیمانکار در نرم افزار ERP سیستم سندپرداز ثبت شده می باشد.

خریدهای قراردادی

با توجه به تامین کنندگان متعدد در خریدهای قراردادی، نرم افزار ERP شرکت سندپرداز این قابلیت را دارد تا براساس نرخ مصوب شده فی مابین کارفرما و تأمین کننده با ایجاد لیست قیمت قطعات خریداری شده برای هر تأمین کننده فاکتورهای خرید از تامین کنندگان را به صورت خودکار صادر نماید. این اقدام سرعت اجرای برنامه حسابداری خرید را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

مدیریت سری ساخت خرید و سری ساخت تولید(در سیستم انبار)

در مفهوم انبار در سیستم ERP نرم افزار شرکت سندپرداز این قابلیت وجود دارد تا شناسایی کالاها و قطعات ورودی در سطح یک کالا یا قطعه با اختصاص یک شماره سریال انجام گردد. در این حالت این قابلیت ایجاد میگردد تا کلیه ابعاد و ویژگی های این کالا شامل رنگ، درجه و سایر ویژگی ها برای هر شماره سریال تعریف گردد و به تبع آن موجودی گیری مناسبی از کالاهایی با ویژگیهای یکسان با لحاظ نمودن مفهوم بچ در سیستم ایجاد گردد. همچنین مفهوم تغذیه خطوط نیز در این سیستم برمبنای انتقال کالا به خط تولید با لحاظ نمودن ویژگی های کالا امکان پذیر می باشد.

اتصال به سامانه کد رهگیری (به صورت خودکار)

در ایجاد سریالهای محصولات سیستم با ایجاد مکانیزم بارگذاری کد رهگیری، بصورت اتوماتیک کد رهگیری و شناسه تجاری (ایران کد) را به سریال تولید شده متصل می نماید و جز اطلاعات تکمیل یک سریال باقی خواهد ماند همچنین در بانک اطلاعات سریال در سیستم سندپرداز می توان تمام تراکنش های یک سریال را در فرمهای مربوط در فرایندها مشاهده نمود و همچنین اطلاعات از قبیل تاریخ تولید، تاریخ خروج از انبار، نرخ درب کارخانه و نرخ مصرف کننده را می توان مشاهده نمود.

  • کارویژه ایجاد پورتال نمایندگان فروش
  • کارویژه مدیریت تخفیف و پروموشن در سیستم
  • کارویژه نرخگذاری هوشمند
  • کارویژه خزانه فرایندی
  • کارویژه اعتبارسنجی مشتریان
  • کارویژه مدیریت موجودی در دسترس و موجودی قابل فروش

ایجاد پورتال نمایندگان فروش

یک شرکت تولیدکننده فولاد و ریخته گری دارای نمایندگان فروش گسترده در نقاط مختلف کشور می باشند. این نمایندگان فروش متعهدند تا استانداردهای بازاریابی و فروش شرکت تولید کننده در سطح بازار و ارتباط با مصرف کنندگان را اجرایی نمایند. اجرایی نمودن این موارد فقط با اجرای یک پورتال امکان پذیر می باشد. پورتال فروش این امکان را فراهم میکند تا کلیه کالاها و محصولات، قیمت ها و سیاست های فروش و... در سطح زنجیره عرضه کالا و محصولات مدیریت گردند.

مدیریت تخفیف و پروموشن در سیستم

نرم افزار ERP شرکت سندپرداز این قابلیت را دارد تا تخفیف ها و پروموشن های متنوع در سطح کالا، برند، منطقه، بازه زمانی و... را مدیریت نماید. لذا کارفرما میتواند تا با شناسایی مدل های مختلف تخفیف و پروموشن اقدام به اجرایی نمودن آنها در سیستم ERP سندپرداز نماید.

نرخگذاری هوشمند

هنگامی که محصولات از انبار محصول کارخانه خارج میشود، قوانین نظارتی سختی بر روی برخی آیتم ها به خصوص قیمت محصول از طرف نهادهای نظارتی اعمال میگردد. سازمان تولیدکننده فولاد و ریخته گری می بایست مدیریت این موارد را برای عدم بروز مشکلات اجرایی به یک سیستم ERP یکپارچه واگذار نماید.

خزانه فرایندی

در نرم افزار ERP شرکت سندپرداز، کلیه پرداخت ها ( تعاملات کاری سمت فروش با مشتریان ) به صورت خودکار به سیستم خزانه متصل می باشد و نیازی به ثبت مجدد داده وجود ندارد.

اعتبارسنجی مشتریان

در این کارویژه تلاش میگردد تا فروش به شبکه مشتریان و نمایندگان براساس اعتبار هر مشتری انجام گردد. منظور از ایجاد اعتبار یا اعتبارسنجی برای مشتری (یا نماینده فروش) طراحی الگوریتم ها و قواعد داخلی از قبیل سقف اعتباری، اسناد تضمینی تودیع شده و... می باشد. سیستم نرم افزاری سند پرداز فقط برای مشتریان (یا نمایندگانی) اجازه صدور حواله فروش را صادر مینماید که براساس الگوریتم های طراحی شده دارای اعتبار در سیستم نرم افزاری باشند.

مدیریت موجودی در دسترس و موجودی قابل فروش

در بخش فروش، دو اطلاعات بسیارمهم برای فعالیت فروشندگان مورد نیاز می باشد. اطلاعات اول مربوط به میزان موجودی در دسترس و اطلاعات دوم، میزان موجودی قابل فروش می باشد. این دو عدد لزوما با یکدیگر مساوی نمیباشند و اختلاف بین آنها مربوط به رزرو کالا توسط فروشندگان برای مشتریان(یا نمایندگان) مختلف می باشند.

  • کارویژه ثبت آمار تولید به صورت خودکار با استفاده از QRCode
  • کارویژه مدیریت کنترل ویژگی های یک محصول
  • کارویژه مدیریت چاپ لیبل درایستگاه نهایی برروی بسته بندی
  • کارویژه کنترل موجودی انبارهای پای کار(انبار تولید)
  • کارویژه فرآیند کنترل کیفیت

ثبت آمار تولید به صورت خودکار با استفاده از QRCode

استفاده از تکنولوژی های متنوع برای ارتباط گیری با سیستم نرم افزاری سندپرداز یکی از موارد پرکاربرد و رایج در محیط کاری مشتریان می باشد. ما تلاش داریم تا بتوانیم تا گستره استفاده از ERP را در تمام نقاط کاری شرکت افزایش دهیم. در این حالت تمام ریز قطعات سریالی یا بچی دارای گارانتی یا حائز اهمیت توسط ثبت اطلاعات بارکد قطعات بر روی سریال محصول اصلی به همراه کنترل وجود قطعات در ساختار محصول مورد نظر در سیستم ثبت می گردد.

مدیریت کنترل ویژگی های یک محصول

این قابلیت در سیستم نرم افزاری سندپرداز وجود دارد تا هر محصول براساس ویژگی های کنترلی مانند رنگ و... مورد کنترل قرار گرفته و در سیستم ثبت گردند.

مدیریت چاپ لیبل درایستگاه نهایی برروی بسته بندی

لیبلهای مورد نیاز در ایستگاه نهایی از طریق QRCode چاپ و به محصول الصاق می شود.

کنترل موجودی انبارهای پای کار(انبار تولید)

هنر یک سیستم ERP پیشرفته و یکپارچه در هماهنگی بین انبار های عمومی شرکت و انبار های پایکار در هرایستگاه تولیدی می باشد. در کارویژه سیستم سندپرداز، بخش برنامه ریزی دستور تولید را به سیستم ارائه میدهد. بخش انبار می بایست مطابق با مهندسی محصول ثبت شده در سیستم نرم افزاری اقدام به ارسال کالا به ایستگاه ها نماید و بخش کنترل تولید می بایست با ثبت اطلاعات تولیدی، مصرف قطعات را مدیریت نماید. تمام این موارد منجر به مدیریت حرفه ای انبارهای پای کار میگردند.

فرآیند کنترل کیفیت

ثبت عدم انطباق های مشاهده شده در هر محصول با موبایل توسط بازرسان کنترل کیفیت و عدم امکان ثبت محصول دارای عدم انطباق در مرحله بعد و مشاهده در سابقه تولید محصول در هر ایستگاه کاری توسط سیستم انجام می گیرد.

  • کارویژه کنترل تجهیزات و ماشین ها

کنترل تجهیزات و ماشین ها

در این کارویژه، مدیریت نگهداری وتعمیرات کلیه تجهیزات و ماشین ها سازمان اجرایی میگردد. در فرآیندتولید یک شرکت فولاد و ریخته گری مدیریت تعمیر و نگهداری یکی از ارکان اصلی در مدیریت پایدار تولید می باشد که این مهم در کارویژه تعمیرات و نگهداری شرکت سندپرداز اجرایی شده است.

  • کارویژه سیستم بهای تمام شده محصولات تولیدی
  • کارویژه برآورد بهای تمام شده

سیستم بهای تمام شده محصولات تولیدی

نرم افزار ERP شرکت سندپرداز این قابلیت را دارد تا بتواند بهای تمام شده محصولات (و خدمات) را محاسبه نموده و در اختیار مدیریت سازمان قرار دهد. محصولات گروه فولاد وریخته گری با توجه به استفاده از روش های متنوع ساخت (BOM) نیازمند یک سیستم یکپارچه برای محاسبه دقیق بهای تمام شده می باشند و این مهم در نرم افزار ERP شرکت سندپرداز اجرایی میگردد. با توجه به اینکه هر پارتی تولیدی محصول تولید شده در شرکت های فولاد و ریخته گری دارای یک سریال مشخص و ویژه می باشند، لذا می بایست تا بهای تمام شده به تفکیک هر سریال تولیدی باشد.

برآورد بهای تمام شده

در این کارویژه، مدیر ارشد سازمان تولیدی و عرضه کننده محصولات فولادوریخته گری میتواند با توجه به جریان هزینه در داخل سازمان، برآورد مناسبی از بهای تمام شده تولید محصولات را در سازمان انجام دهد. این برآورد براساس اطلاعات موجود در انبار، حقوق و دستمزد، نرخ ارز و... برای دوره آتی انجام میگردد و اطلاعات مناسبی برای ورود، عرضه و قیمت گذاری در بازار برای مدیر سازمان فراهم می آورد.

آیا آماده حرکت به سمت تحول دیجیتال هستید؟