سیستم تسهیلات دریافتی جهت مدیریت، ثبت و گزارش گیری از انواع تسهیلات دریافت شده در سازمان و مدیریت پرداخت اقساط کاربرد دارد. این سیستم در یکپارچگی کامل با سیستم دریافت پرداخت و حسابداری مالی سندپرداز، در طی فرآیند تمامی اسناد حسابداری لازم را تولید و به صورت خودکار صادر می کند.
منافع و مزایا
- پوشش انواع تسهیلات دریافتی
انواعی از تسهیلات توسط بانک ها، افراد و یا سایر منابع تامین مالی در دسترس سازمان است و با استفاده از این سیستم میتوان انواع وام را تعریف و ثبت نمود. مدیریت پروژه ها و دریافت تسهیلات در چند مرحله به همراه نگهداری شناسنامه قرارداد تسهیلات از جمله امکانات این سیستم می باشد.
- انعطاف در تعریف انواع اقساط
مدیریت اقساط انواع تسهیلات از طریق تعریف دفترچه اقساط و امکان پرداخت قسط در چند مرحله به همراه ثبت و نگهداری اطلاعات هزینه ها و جرایم دیرکرد هر یک از تسهیلات، راهکاری است که سندپرداز برای پاسخ به دغدغه های مدیران مالی فراهم آورده و بر اساس این رویکرد انواع عوامل هزینه در هر یک از اقساط قابل پیش بینی خواهند بود.
- مدیریت پرداخت اقساط
در سررسید هر یک از اقساط اعلان یادآوری برای کاربر دریافت پرداخت و یا مدیر تسهیلات صادر می شود. با پرداخت اقساط طی یک یا چند مرحله امکان ثبت هزینه سود و بهره و یا جریمه دیرکرد پرداخت اقساط نیز وجود دارد.
- یکپارچگی با سیستم های مالی
با انجام هر فعالیت در سیستم تسهیلات از جمله دریافت تسهیلات، پرداخت اقساط، و یا پرداخت هزینه های اولیه بابت دریافت وام و سایر پرداخت های مرتبط، اسناد مالی مربوطه به صورت خودکار در دفاتر حسابداری ثبت می شوند و به این ترتیب دغدغه واحد حسابداری نیز پاسخ داده خواهد شد.
برخی ویژگی های کلیدی سیستم تسهیلات سند پرداز
- تعریف شناسنامه و قرارداد دریافت تسهیلات
- دریافت انواع تسهیلات از بانک ها، افراد و سایر منابع تسهیلات دهنده
- ثبت سقف تسهیلات دریافتی و دریافت تسهیلات در چند نوبت
- ثبت و نگهداری اطلاعات هزینه بهره اقساط سررسید شده و سررسید نشده
- پرداخت اقساط تسهیلات به همراه ثبت جرایم و دیرکردها به صورت یکجا و یا مرحله ای
- شناسایی و تفکیک اصل و فرع تسهیلات در زمان دریافت و طی پرداخت اقساط
- صدور اتوماتیک اسناد حسابداری با ثبت هر فعالیت
- مشاهده گزارش تسهیلات شامل باز پرداختها و مانده اصل ، بهره و جریمهی مبالغ پرداخت شده