افزونه سیستم خدمات پس از فروش سندپرداز

...

در برخی صنایع پس از فروش کالا برخی خدمات در قالب گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتری نهایی ارایه می شود به این مفهوم که فروشنده به منظور اطمینان دادن به مشتری، برخی سرویس های دوره ای، تعمیر و نصب قطعه را در طی مدت مشخص به صورت رایگان برای مشتری انجام می دهد. ممکن است برخی خدمات نیز در دوره گارانتی و یا پس از آن مشمول هزینه باشند. در راستای تامین رضایت مشتریان کلیه این خدمات توسط سازمان و یا نمایندگان خدمات ارایه می شوند. سندپرداز تمامی مراحل خدمات پس از فروش را تحت پوشش قرارداده و با استفاده از این سیستم انجام کلیه فعالیت ها تحت کنترل بوده و در نهایت اطلاعات ارزشمندی از سرویس های انجام شده به جهت تحلیل وضعیت موجود و بهبود آن در اختیار مدیران سازمان خواهد بود.


منافع و مزایا

  • ردیابی دقیق محصولات و یا قطعات شامل گارانتی

محصولاتی که شامل خدمات پس از فروش هستند شامل دو دسته کلی تولید داخلی و یا بازرگانی می شوند قطعات و یا محصولات دارای گارانتی از طریق سریال قابلیت ردیابی پیدا میکنند. در صورتی که محصول داخل سازمان تولید می شود امکان ردیابی قطعات در جریان فرآیند تولید وجود داشته و با اعلام و رفع مشکلات احتمالی احتمال بروز خطا کاهش پیدا می کند. در خصوص محصولات بازرگانی نیز سریال کالا عاملی جهت کنترل فرآیند خدمات پس از فروش می باشد.

  • ارتباط آنلاین و سیستماتیک با نمایندگان خدمات پس از فروش

از طریق افزونه سامانه نمایندگان (وب اپلیکیشن) امکان برقراری ارتباط سازمان با نمایندگان به صورت برخط وجود دارد، در این سامانه طیف وسیعی از خدمات و امکانات گردآوری شده تا ارتباطی موثر بین سازمان و نمایندگان و شعب ارایه دهنده خدمات پس از فروش، جهت ارتقا سطح کیفیت خدمات فراهم گردد.

  • سازمان خدمات پس از فروش فرآیند محور

از طریق پوشش کلیه فرآیندهای خدمات پس از فروش در سطح سازمان و نمایندگی ها (با بهره گیری از افزونه سامانه نمایندگان - وب اپلیکیشن)، کلیه فعالیت های انجام گرفته ثبت، ضبط و نگهداری می شوند و از این طریق امکان گزارشگیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات جهت تصمیم گیری مدیران فراهم می گردد.

  • گارانتی و وارانتی

فرآیند گارانتی و وارانتی به صورت همزمان در سندپرداز پوشش داده شده و از این طریق نظام ارجاع کار، اعلام نیاز قطعات، اعلام هزینه تعمیرات، تشخیص اصالت گارانتی، استعلام پوشش گارانتی، کنترل نحوه ارایه خدمات و سایر نیازمندی های این حوزه تحت پوشش قرار گرفته است.

  • گزارشات جامع و چندوجهی

گزارشات سیستم خدمات پس از فروش به نحوی ارایه شده است تا ضمن ارایه اطلاعات دقیق و بهنگام از انجام فعالیت ها، امکان کنترل و رصد جزییات فرآیند خدمات پس از فروش را نیز فراهم آورد.

  • رضایت سنجی مشتریان

برقراری و ثبت اطلاعات تماس رضایت سنجی نحوه ارایه خدمات در جهت پیگیری وضعیت انجام و میزان مطلوبیت سطح خدمات انجام شده و ارایه گزارشات مدیریتی.

  • سرویس پیامکی جهت استعلام و فعال سازی دوره گارانتی محصولات

با ارسال پیامک حاوی شماره سریال محصول به سرشماره اعلام شده در کارت ضمانت توسط مصرف کننده و یا عاملین خدمات پس از فروش، ضمانت نامه محصول به صورت خودکار فعال شده و دوره گارانتی برای محصول محاسبه می شود.


برخی ویژگی های کلیدی سیستم خدمات پس از فروش سندپرداز

  • صدور کارت گارانتی برای محصولات و یا قطعات تحت پوشش گارانتی
  • تعیین تاریخ شروع دوره گارانتی شامل:
    • تاریخ تولید محصول
    • تاریخ فروش محصول و خروج از انبار محصول
    • تاریخ صدور فاکتور فروش به مصرف کننده نهایی
    • تاریخ نصب اولیه و یا فعال کردن دوره گارانتی توسط نماینده خدمات پس از فروش
  • تعیین مدت زمان دوره گارانتی محصول و یا قطعات داخلی محصول
  • امکان اخذ گزارش از مقدار باقی مانده دوره گارانتی
  • سرویس پیامکی جهت استعلام و فعال سازی دوره گارانتی محصول
  • ثبت و نگهداری اطلاعات مصرف کننده محصول
  • ارجاع کار به شعب و یا نمایندگی ها جهت ارایه خدمات گارانتی/ بدون گارانتی
  • ثبت گزارش کار خدمات ارایه شده توسط شعب یا نمایندگان
  • ثبت درخواست قطعه توسط واحدهای ارایه دهنده خدمات جهت بررسی و تامین توسط سازمان
  • فرآیند بررسی درخواست قطعه، خرید و تامین و ارسال قطعه به واحد ارایه دهنده خدمات
  • امکان اخذ گزارش موجودی قطعات نزد هر یک از واحدهای خدمات پس از فروش
  • بررسی و تایید خدمات گارانتی انجام شده، جهت ارسال به واحد مالی و پیگیری فرآیند پرداخت اجرت به شعب/نمایندگان
  • محاسبه هزینه اجرت خدمات انجام شده و یا قطعات مصرف شده شامل گارانتی توسط سازمان و پرداخت به شعب یا نمایندگان خدمات پس از فروش
  • صدور فاکتور جهت پرداخت اجرت خدمات گارانتی شده توسط سازمان به واحد ارایه دهنده خدمات پس از فروش
  • کنترل و بررسی سیستماتیک خدمات وارانتی انجام شده (خدمات شامل هزینه برای مصرف کننده) جهت اعمال نرخ و اجرت مصوب
  • امکان پیگیری وضعیت و سطح کار انجام شده و رضایت سنجی از مصرف کنندگان (Happy Call)

آیا آماده حرکت به سمت تحول دیجیتال هستید؟