حسابداری مالی
سیستم حسابداری مالی یک سیستم پایه ای است که مطابق با استانداردهای ملی و جهانی وظیفه ثبت و ضبط وقایع مالی، دسته بندی اطلاعات مالی و تهیه صورت های مالی اساسی را بر عهده دارد. در S-ERP تقریبا کلا اسناد حسابداری به صورت هوشمند و برخط هم زمان با رخداد هر واقعه مالی توسط موتور مرکزی S-ERP در وضعیت بررسی نشده تولید می شود و با منع امور مالی از دستکاری اسناد حسابداری صادر شده، همخوانی اطلاعات را تضمین می نماید. به این صورت که امور مالی فقط مجاز به تایید یا رد اسناد صادره دارد و هرگونه اصلاح فقط از منشا سند قابل انجام می باشد.
- امکانات حسابداری مالی:
- طبقه بندی حسابها تا ۹ سطح (طبقه حساب، گروه، زیر گروه، کل، معین۱، معین ۲ بعلاوه سه سطح تفصیل شناور )
- دریافت خودکار اسناد حسابداری از تمامی زیر سیستمها بصورت لحظه ای
- ثبت اطلاعات سند حسابداری با وضعيت هاي : پیش نویس، بررسی نشده، بررسي شده، تایید شده و دائم شده (قطعی)
- مرور حسابها از بالاترین سطح تا پایین ترین سطح حساب و سند حسابداری ( مرور از بالا به پایین )
- مرور حسابها از سطح تفصیل به بالا ( پايين به بالا )
- امکان ساخت انواع تراز انتخابی توسط کاربر در سطوح مختلف با نمایش دلخواه
- جستجوی اسناد براساس شماره موقت، دائم، کل، ماهیت، وضعیت، تاریخ، مبلغ، معین، تفصیل، شماره عطف و شرح آرتیکل
- امکان تایید موردي و گروهی اسناد
- صدور سند سود وزیان، اختتامیه و سند افتتاحیه سال بعد به صورت خودکار
- امکان کنترل بین معین و طبقه تفصیل (دسترسی معین به تفصیل هنگام صدور سند)
- امکان کنترل ماهیت معبن و کل در دایم کردن اسناد و صدور خودكار سند تطبيق در صورت لزوم (انتقال مانده حساب)
- آنالیز حسابها
- امکان مرور حسابها ( ترازها و دفاتر ) براي چند سال مالي بصورت همزمان .
- صدور صورت مغایرت بانکی به صورت دستی وخودکار با امکان انتقال اطلاعات دریافتی از بانک به سیستم
- امکان غیر فعال سازی یک حساب معين يا تفصیل
- امکان تعریف سطح دسترسی کاربران به یک طبقه تفصیل
- امکان دریافت و انتقال اطلاعات اسناد حسابداری از Excel
- ارسال نتايج كليه گزارشها به محيط Excel و ساير محيط هاي استاندارد(Office، Acrobat Reader و ...).
- پوشش کامل چند ارزی
- جدول نرخ ارز و امکان تعریف نرخ ارز بصورت روزانه و نگهداری سابقه تغییرات
- امکان استفاده از چندین ارز و صدور سند تسعیر ارز به روشهای مختلف
- امکان استفاده از شماره بایگانی جهت طبقه بندی اسناد صادره در مالی
- امکان ردگیری اسناد به کاربر و زیرسیستمهای صادر کننده
- مشاهده و تعریف حسابها بصورت درختی
- امکان اختصاص فیلدهای اطلاعات تکمیلی به تفصیلها (۵۰ فیلد) توسط کاربران مجاز
- امکان گروهبندی تفصیلها بصورت درختی
- امکان استفاده از آرتیکلهای از پیش تعریف شده در صدور اسناد دستی
- امکان copy و paste سطرهای سند
- امکان پیش مشاهده اسناد قانونی پیش از قانونی کردن دفاتر
- امکان تعریف سال مالی بسته به استانداردهای سازمان (۶ ماهه، شروع از دیماه جهت شرکتهای چندملیتی و ....)
- امکان استفاده از امکانات آرشیو مستندات در سیستم مالی
- امکان تغییر کدهای تفصیلهای استفاده شده در حسابها در حین کار باسیستم
- امکان تعریف حساب جایگزین برای معینها جهت غیرفعال سازی یک حساب و استفاده از حساب جایگزین به جای آن
- جستجوی شماره دائم معادل با شماره موقت اسناد و بالعکس
- امکان گرفتن تراز و دفتر حساب معین و تفصیل هنگام ورود اطلاعات سند جهت سهولت کار
- گزارش تراز کل، تراز معین و تراز تفصیل چهار ستونی و هشت ستونی
- گزارش دفتر کل، دفترمعین، دفتر تفصیل و دفتر روزنامه
- گزارشهای دفتر و تراز ارزی
- گزارش دفتر تفصیل به ترتیب تفصیل
- گزارش دفتر تفصیل به ترتیب معین
- گزارش حسابهاي دارای مانده خلاف ماهيت طي دوره و پايان دوره
- گزارش مغایرت بانکی
- انواع گزارشهای مربوط به صورتحسابها
- گزارشهای خاص منظوره مربوط به صنایع و کسب و کارهای مختلف
- گزارشگیری تجمیع از اسناد (۴ سند در سال، ۱۲ سند در سال و ...)
- گزارش گروهی از اسناد
- امکان وجود چندین قالب در گزارشگیری از اسناد مالی
- گزارشگیری از نتیجه بررسی ها و تغییرات حسابها پس از مغایرت گیری بانکی