حسابداری مالی

سیستم حسابداری مالی یک سیستم پایه ای است که مطابق با استانداردهای ملی و جهانی وظیفه ثبت و ضبط وقایع مالی، دسته بندی اطلاعات مالی و تهیه صورت های مالی اساسی را بر عهده دارد. در S-ERP تقریبا کلا اسناد حسابداری به صورت هوشمند و برخط هم زمان با رخداد هر واقعه مالی توسط موتور مرکزی S-ERP در وضعیت بررسی نشده تولید می شود و با منع امور مالی از دستکاری اسناد حسابداری صادر شده، همخوانی اطلاعات را تضمین می نماید. به این صورت که امور مالی فقط مجاز به تایید یا رد اسناد صادره دارد و هرگونه اصلاح فقط از منشا سند قابل انجام می باشد.



  • امکانات حسابداری مالی:
  • طبقه بندی حسابها تا ۹ سطح (طبقه حساب، گروه، زیر گروه، کل، معین۱، معین ۲ بعلاوه سه سطح تفصیل شناور )
  • دریافت خودکار اسناد حسابداری از تمامی زیر سیستمها بصورت لحظه ای
  • ثبت اطلاعات سند حسابداری با وضعيت هاي : پیش نویس، بررسی نشده، بررسي شده، تایید شده و دائم شده (قطعی)
  • مرور حسابها از بالاترین سطح تا پایین ترین سطح حساب و سند حسابداری ( مرور از بالا به پایین )
  • مرور حسابها از سطح تفصیل به بالا ( پايين به بالا )
  • امکان ساخت انواع تراز انتخابی توسط کاربر در سطوح مختلف با نمایش دلخواه
  • جستجوی اسناد براساس شماره موقت، دائم، کل، ماهیت، وضعیت، تاریخ، مبلغ، معین، تفصیل، شماره عطف و شرح آرتیکل
  • امکان تایید موردي و گروهی اسناد
  • صدور سند سود وزیان، اختتامیه و سند افتتاحیه سال بعد به صورت خودکار
  • امکان کنترل بین معین و طبقه تفصیل (دسترسی معین به تفصیل هنگام صدور سند)
  • امکان کنترل ماهیت معبن و کل در دایم کردن اسناد و صدور خودكار سند تطبيق در صورت لزوم (انتقال مانده حساب)
  • آنالیز حسابها
  • امکان مرور حسابها ( ترازها و دفاتر ) براي چند سال مالي بصورت همزمان .
  • صدور صورت مغایرت بانکی به صورت دستی وخودکار با امکان انتقال اطلاعات دریافتی از بانک به سیستم
  • امکان غیر فعال سازی یک حساب معين يا تفصیل
  • امکان تعریف سطح دسترسی کاربران به یک طبقه تفصیل
  • امکان دریافت و انتقال اطلاعات اسناد حسابداری از Excel
  • ارسال نتايج كليه گزارش‌ها به محيط Excel و ساير محيط هاي استاندارد(Office، Acrobat Reader و ...).
  • پوشش کامل چند ارزی
  • جدول نرخ ارز و امکان تعریف نرخ ارز بصورت روزانه و نگهداری سابقه تغییرات
  • امکان استفاده از چندین ارز و صدور سند تسعیر ارز به روشهای مختلف
  • امکان استفاده از شماره بایگانی جهت طبقه بندی اسناد صادره در مالی
  • امکان ردگیری اسناد به کاربر و زیرسیستمهای صادر کننده
  • مشاهده و تعریف حسابها بصورت درختی
  • امکان اختصاص فیلدهای اطلاعات تکمیلی به تفصیلها (۵۰ فیلد) توسط کاربران مجاز
  • امکان گروهبندی تفصیلها بصورت درختی
  • امکان استفاده از آرتیکلهای از پیش تعریف شده در صدور اسناد دستی
  • امکان copy و paste سطرهای سند
  • امکان پیش مشاهده اسناد قانونی پیش از قانونی کردن دفاتر
  • امکان تعریف سال مالی بسته به استانداردهای سازمان (۶ ماهه، شروع از دیماه جهت شرکتهای چندملیتی و ....)
  • امکان استفاده از امکانات آرشیو مستندات در سیستم مالی
  • امکان تغییر کدهای تفصیلهای استفاده شده در حسابها در حین کار باسیستم
  • امکان تعریف حساب جایگزین برای معینها جهت غیرفعال سازی یک حساب و استفاده از حساب جایگزین به جای آن
  • جستجوی شماره دائم معادل با شماره موقت اسناد و بالعکس
  • امکان گرفتن تراز و دفتر حساب معین و تفصیل هنگام ورود اطلاعات سند جهت سهولت کار
  • گزارش تراز کل، تراز معین و تراز تفصیل چهار ستونی و هشت ستونی
  • گزارش دفتر کل، دفترمعین، دفتر تفصیل و دفتر روزنامه
  • گزارش‌های دفتر و تراز ارزی
  • گزارش دفتر تفصیل به ترتیب تفصیل
  • گزارش دفتر تفصیل به ترتیب معین
  • گزارش حساب‌هاي دارای مانده خلاف ماهيت طي دوره و پايان دوره
  • گزارش مغایرت بانکی
  • انواع گزارش‌های مربوط به صورتحسابها
  • گزارش‌های خاص منظوره مربوط به صنایع و کسب و کارهای مختلف
  • گزارشگیری تجمیع از اسناد (۴ سند در سال، ۱۲ سند در سال و ...)
  • گزارش گروهی از اسناد
  • امکان وجود چندین قالب در گزارشگیری از اسناد مالی
  • گزارشگیری از نتیجه بررسی ها و تغییرات حسابها پس از مغایرت گیری بانکی