فرایند فروش واسطه‌ای

برخی شرکت های بازرگانی تنها در زمانی اقدام به خرید کالا می کنند که سفارش مشتری برای آن کالا وجود داشته باشد. این حالت عموما برای صنایعی که تنوع کالا و یا تغییر قیمت کالاها زیاد است کاربرد دارد. در فرایند فروش واسطه ای، ابتدا مشتری و کالای قابل فروش شناسایی می شود، پس از ثبت سفارش، زمان تحویل مشخص و در بازه زمان تحویل، کالا از تامین کنندگان خریداری می شود. با توجه به اینکه نیاز به گردش موجودی کالا ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠در اسناد مالی غالبا وجود دارد تراکنش انباری مربوطه نیز در انبار ایجاد می گردد.