خدمات پس از فروش

  • فرایند خدمات پس از فروش شامل تمامی خدمات و سرویس هایی می شود که مشتری پس از خرید محصول از فروشنده دریافت می کند. این خدمات می تواند مشمول گارانتی باشند. به این مفهوم که فروشنده به منظور اطمینان دادن به مشتری، برخی سرویس های دوره ای، تعمیر و نصب قطعه را در طی مدت مشخص به صورت رایگان برای مشتری انجام می دهد. امروزه خدمات پس از فروش برای صنایع مورد کاربرد بسیار حیاتی شده است به نحوی که افزایش فروش نیز در این گروه شرکت ها به سرویس مناسب خدمات پس از فروش وابستگی دارد. اطمینان مشتری از محصولات و سرویس های پشتیبانی منجر به ایجاد اعتماد و احتمال خریدهای آینده می شود. از این رو وجود سیستمی که تمامی مراحل خدمات پس از فروش را تحت کنترل داشته باشد و با ایجاد پایگاه داده از سطح سرویس های انجام شده، امکان تحلیل وضعیت موجود و بهبود خدمات انجام شده را ایجاد کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

امکانات خدمات پس از فروش:

  • امکانات عمومی
  • صدور کارت گارانتی کالا
  • تعیین اطلاعات تکمیلی سریال تحت گارانتی شامل تاریخ شروع گارانتی، تاریخ پایان گارانتی، مشتری و تاریخ فروش
  • تعیین نوع سرویس و خدمات (نصب، تعمیر، نگهداری و تعمیر دوره ای و ...)
  • ثبت درخواست مشتری
  • شناسایی مصرف کننده (مشتری نهایی)
  • ارجاع به نماینده /کارشناس و تعیین با گارانتی/ بدون گارانتی خدمت
  • گزارش کار نصب ( ارائه خدمات ، مصرف قطعات )
  • Happy Call و تعیین میزان رضایتمندی مشتری
  • گزارش خدمات و مصرف قطعات با تفکیک موارد دارای گانتی و فاقد گارانتی
  • گزارش میزان رضایت مشتری از سرویس های انجام شده
  • نگهداری سوابق محصولات تحت گارانتي و خدمات رايگان پس از فروش
  • نگهداری سابقه مشتري و سرويس‌كاران
  • شناسایی کارشناسان، تعمیرگاه ها و شعب
  • زیر افرایند انتقال موجودی به انبار خدمات پس از فروش به تفکیک هر یک از تفصیل کارشناس/تعمیرگاه/شعب
  • امکان مشاهده موجودی لحظه ای نزد کارشناس/تعمیرگاه/شعب
  • صدور فاکتور خدمات و مواد مصرفی بدون گارانتی و تعیین درآمدهای حاصل از خدمات انجام شده
  • تایید سرویس ها و اقلام مصرفی با گارانتی