فروش و فروش خدمات پس از فروش

فروش

فروش به منزله قلب تپنده سازمان در ارائه محصول و به منزلۀ خط مقدم مواجهه با خریداران است و هر گونه کاستی و نقصی در روند کار این تیم می تواند اثرات منفی بر درآمدزایی سازمانها داشته باشد. بنابراین ثبت تمامی مراحل فرایند و اعمال کنترل های لازم در جهت استفاده بهینه مورد نیاز هر سازمانی است.



فروش خدمات پس از فروش

گاهی سازمان خدماتی را به مشتری عرضه میکند (مثل خدمات بازرسی نرم افزار ) که قابل شمارش و متریک هستند بر فرض مثال نرخ ساعتی محاسبه میشود و گاهی این خدمات تعرفه دارند و به ساعت ربطی ندارند. بنابراین فروش خدمات یا بر اساس گزارش کارکرد است که تعرفه دارد یا به ازای خدمتی است که نرخ دارد. فرایند فروش خدمات از زمانی که قرارداد بسته میشود تا زمانی که مشتری درخواست میدهد و نیرو اعزام میشود تا سرویس انجام گیرد ، پس از گزارش کار و صدور صورت حساب تماما توسط این فرایند تحت کنترل قرار میگیرد.