فرایند خدمات پس از فروش

ارتباط صحیح با مشتریان و مدیریت آن همواره یکی از استراتژی ها و دغدغه های اصلی سازمان ها است. بنابراین وجود سیستمی که اطلاعات پایه مشتریان به صورت کامل در آن وجود داشته باشد و امکان ثبت و پیگیری اقدامات و وقایع فروش در آن وجود دارد الزامی است. در یک سیستم CRM، کاربران فروش، کارتابل وظایف دارند و به این ترتیب کنترل و پیگیری تمامی وقایع و پیگیریهای فروش به صورت سیستمی قابل انجام است. علاوه بر این، از نیازمندی های مهم واحد فروش، ثبت وقایع و پیگیری فعالیت های بازاریابی تا قبل از تبدیل به سفارش فروش است که در سیستم CRM پوشش داده می شود.

  • امکانات سیستم CRM:

  • بانک اطلاعاتی اشخاص و مشتریان بالقوه:
  • معرفی کامل اشخاص
  • معرفی کامل شرکتها
  • امکان اختصاص اطلاعات تکمیلی به اشخاص و شرکت‌ها از قبیل نوع شخص و شرکت (حقیقی و حقوقی)، نام و نام خانوادگی، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد، جنسیت، وضعیت تأهل، شناسه ملی شرکت، کد اقتصادی، شماره ثبت شرکت، تاریخ ثبت، نوع شرکت، زمینه فعالیت، تعداد پرسنل، میزان گردش مالی، شماره تلفن، شماره فکس، شماره همراه، آدرس ایمیل، آدرس سایت ، آدرس پستی برای هر شخص یا شرکت
  • امکان تهیه خروجی اکسل از اطلاعات فوق
  • امکان دسته بندی اشخاص و شرکتها بصورت درختی

    ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
  • ثبت و پیگیری اقدامات و وقایع فروش و کارتابل وظایف:
  • تشکیل پرونده فروش (درخواست مشتری ) به ازای هر مورد مذاکره و تخصیص شماره پرونده
  • تعیین کارشناس فروش، نماینده فروش، معرف ، شرکت مورد نظر، شخص اصلی طرف مذاکره برای هر پرونده
  • تعیین نیاز مشتری، کانال بازاریابی، آخرین وضعیت پرونده ، واحد سازمانی
  • تعیین میزان اهمیت هر پرونده
  • امکان تعیین اولویت پرونده ها
  • امکان تعیین وضعیت پرونده ها ( مدیریت وضعیت )
  • امکان ثبت پیگیریهای انجام شده ، وقایع و رخدادها شامل
  • نوع پیگیری ( تماس تلفنی ، ارسال فکس ، ارسال ایمیل یا ارسال از طریق شبکه های اجتماعی )
  • ثبت تاریخ و زمان اقدام یا پیگیری انجام شده
  • ثبت کارشناس پیگیری یا اقدام کننده
  • ثبت مدت زمان تخصیص داده شده بابت هر اقدام یا پیگیری توسط کارشناس
  • ثبت شرح مکالات یا اقدامات انجام شده
  • امکان ثبت پیگیری‌های انجام شده روی هر پرونده شامل تاریخ پیگیری، کارشناس پیگیری کننده، نوع اقدام، آخرین وضعیت، و توضیحات لازم
  • امکان ثبت اقدامات برنامه ریزی شده (اقدام بعدی ) همزمان با ثبت پیگیری فعلی شامل
  • نوع اقدام
  • شرح اقدام مورد نیاز
  • کارشناس مسئول انجام اقدام
  • موعد انجام
  • حدود زمان انجام
  • ایجاد کارتابل کارهای باز برای هر کارشناس ( بر اساس اقدامات برنامه ریزی شده )
  • بازاریابی:
  • ثبت برنامه های فروش بلند مدت و کوتاه مدت برای فروش B۲B و فروش B۲C( به تفکیک گروه محصولات، حوزه جغرافیایی ، کارشناسان فروش )
  • مقایسه فروش واقعی با برنامه های فروش
  • شکایت مشتریان:
  • فرایند شکایت مشتریان ( ثبت شکایت ، پیگیریها و اقدامات )
  • گزارشات مورد نیاز